Co všechno "garančka" obsahuje a jaký je rozdíl mezi garanční prohlídkou a servisním úkonem jsme popisovali ZDE.

Mám si koupit gumičky do stěračů?

Na autě je řada věcí, které označujeme jako spotřební materiál. Typicky stěrače či kapalina do ostřikovačů. Tyto náklady si hradí zákazník sám a nejsou zahrnuty v ceně měsíčního pronájmu. V těchto případech se ale jedná o malé částky v řádech stokorun.

Co jsou provozní kapaliny?

Podmínky flexibilního pronájmu jasně určují, že provozní kapaliny si hradí klient sám. K nim patří samozřejmě palivo, voda do ostřikovačů a chladící kapalina (která má za úkol odvádět nadbytečné teplo vytvořené ve válcích nastartovaném motoru. V zimě vám chladící okruh topí v kabině vozu). U naftových motorů je třeba připomenout i směs AdBlue. Úkolem této speciální směsi je snižování emisí oxidů dusíku ve výfukových plynech. O její funkci a doplňování jsme psali ZDE.

Mezi provozní kapaliny se řadí i brzdová kapalina, která přenáší sílu prostřednictvím tlaku a tím auto brzdí. Tato kapalina by ale za normální situace neměla nijak výrazně ubývat. Na konec je důležité zmínit i motorový olej. Používá se jako mazivo v motorech vozidel. Olej zároveň plní funkci chladiva, funkci těsnící, čistící a chrání dutiny motoru před korozí. Při pravidelné garanční prohlídce je olej v motoru měněn. Jeho dolití v čase kratším než stanoví servisní interval, jde ovšem na vrub zákazníka.

Brzdy

Protože brzdová soustava nemá daný konkrétní servisní interval, jde výměna vždy na účet zákazníka. Garanční prohlídka zahrnuje pouze kontrolu, následná výměna kotoučů či brzdových destiček už nespadá do garance. Tyto díly jsou standardně dimenzované, aby vydržely delší čas i vyšší počet kilometrů než během dvouleté záruky. Neplatí to samozřejmě vždy, proto je důležité se k autu chovat ohleduplně. Při hrubé jízdě je pravděpodobnost předčasného opotřebení mnohonásobně vyšší.

Defekty

Prorazili jste pneumatiku? Bez obav! Zavolejte nám na zákaznickou linku +420 777 290 154 a my Vám vždy rádi pomůžeme. Opravu defektu pneumatiky ale zákazník hradí sám. To neplatí u větších škod (například ohnutý ráfek disku kola). Takový defekt je již brán jako větší poškození a jeho úhrada jde z havarijního pojištění vozu, kdy zákazník hradí max 5% spoluúčast, minimálně však 5.000 korun.

Vybrat auto na flexibilní operativní leasing