Evropská komise plánuje nulovou toleranci emisí od roku 2035 navrhnout ještě letos. Návrh, který má být představen v tomto týdnu, má být součástí velkého plánu, jak do roku 2030 snížit kompletní evropské emise CO2 o 55 % ve srovnání s rokem 1990. Podle agentury Bloomberg má být součástí návrhu i povinnost pro národní vlády, aby zlepšovaly nabíjecí infrastrukturu. Podle webu Automotive News to znamená povinnost zajistit, aby na hlavních tazích byly nabíječky od sebe nejdále 60 kilometrů a vodíkové čerpací stanice nejdále 150 kilometrů.

Takto smělé plány jsou podle odborníků nereálné. I přes značný pokrok ve snižování emisí bude pro automobilky obtížné dosáhnout zmíněného pětašedesátiprocentního snížení emisí CO2 v roce 2030, budou-li toho chtít dosáhnout pouze plug-in hybridy. Už tehdy bude nutné prodávat velké počty elektrických aut.

Patnáct let mezi vyhlášením plánu uhlíkové neutrality a faktickým zákazem prodeje nových aut se spalovacím motorem není náhodných. Podle analytiků trvá v průměru zhruba 15 let, než se obmění valná většina vozového parku a i většina zákazníků ojetých aut svůj starší spalovací vůz vymění za elektromobil, ať už bateriový, nebo s palivovými články.

Vybrat auto na flexibilní operativní leasing