Na problém upozornil britský The Guardian. Z nové studie vyplývá, že ženám hrozí dvakrát větší riziko, že se po nehodě nedokážou bezpečně dostat z vozidla. Liší se totiž povaha jejich zranění, která z důvodu nehody utrpí. Zatímco muži mají nejčastěji poraněnou hlavu, obličej či hrudník a končetiny, ženy vyjdou z nehody nejpravděpodobněji se zlomenou pánví nebo zraněním páteře.
Svůj podíl na tom mohou mít i rozdíly ve způsobu jízdy mužů a žen. Odborníci u mužů zaznamenali více čelní srážek. Častěji podle nich sedí na místě řidiče, a proto je u nich větší pravděpodobnost, že se zraní nárazem do volantu nebo do airbagu. Řidičky zase mají větší tendenci posunout své sedadlo blíže k volantu, což může přispět k tomu, že ve vozidle zůstanou po nehodě uvězněné.
Vědci svoje bádání opírají i o statistiky z britských nemocnic. Z nich lze vyčíst, že ačkoli se muži častěji stávali účastníky vážných nehod a vyžadovali hospitalizaci, uvázlo z nich ve vraku jen 9 procent. Uvězněných zraněných žen v automobilu bylo 16 procent.
Výzkum by podle jeho autorů mohl přispět k vylepšení konstrukce i bezpečnosti automobilů. Změnit by se také měly bezpečnostní crashtesty respektive figuríny. Testovací panáci byli totiž vytvořeny podle "průměrného muže". Pro ženy se při testech používají figuríny, které svou anatomií připomínají spíše 12 letou dívku před pubertou než dospělou ženu. Ve skutečnosti je ženská postava plnější, což znamená, že svou pánví pravděpodobně sedí blíže ke dveřím než muž.