Ve vedení značky Volkswagen došlo ke změně. 1. dubna letošního roku jí převzal bývalý šéf Škodovky Thomas Schäfer. Zatímco předchozí vedení jasně deklarovalo, že modely, které si VW drží v nabídce už od 70. let (Polo, Golf a Passat) dostanou nové generace, nový ředitel je vůči budoucnosti Golfa velmi opatrný. Stopku by nejprodávanější model značky mohl dostat kvůli očekávanému zpřísnění normy Euro 7, platné pravděpodobně od roku 2025. Ta by podle vedení koncernu měla zdražit auta se spalovacím motorem asi o 75 až 125 tisíc korun.
Rozhodnutí o vývoji deváté generace zkrátka ještě nebylo přijato a vývojové středisko nyní pracuje na faceliftu aktuální verze. Předpokládá se, že stavba zcela nového auta splňujícího normu Euro 7 by byla extrémně drahá a to v souvislosti s omezením prodeje nových aut se spalovacími motory, které má v EU platit od roku 2035. Očekávaný nižší výnos z prodeje nové generace by jednoduše nezaplatil zvýšené náklady na vývoj.
Konečné rozhodnutí o tom, zda Volkswagen uvede devátý golf, padne podle Schäfera v příštích 12 měsících.
Volkswagen Golf na operativní leasing