Dle statistik má rezervní kolo jen 25 % aut provozovaných v naší Driveto flotile. Dokud sami lepící sadu na opravu pneumatiky nepoužijete, obestírá tento proces lehké tajemství. Nebojte, není to nic složitého! Díky tomuto procesu totiž zvládne propíchnutou pneumatiku opravit během pěti minut téměř každý. Nepotřebujete k tomu žádnou velkou sílu a pravděpodobně se ani neumažete.

Lepící sady začali výrobci aut používat z důvodu šetření. Vybavit auto plnohodnotnou rezervní pneumatikou totiž není levná záležitost a hlavně zabírá pod zavazadlovým prostorem hodně místa. To lepící sada se vejde do malé taštičky a neváží téměř nic. Zároveň ale myslete na to, že lepicí sada opraví jen menší defekty pneumatik, jako je třeba zaražený hřebík. Při závažnějším problému, jako je například proražení bočnice, nepomůže. V tomto případě je lepší se do opravy s lepicí sadou raději nepouštět, mohli byste nadělat více škody.

Typy opravných sad

Lepicí sada s kompresorem.
Těsnící hmota se přímo nasadí na kompresor, který zapojíte do 12V auto zásuvky (většinou umístěna na palubní desce nebo v kufru). Následně jen propojíte s pneumatikou a zapnete spínač. Kompresor lepidlo nažene do pneumatiky a dofoukne.

Lepící hmota a kompresor
Existují i sady, kdy těsnící hmotu nepřipojujete ke kompresoru, ale nejprve ji přes ventilek vlijete do pneumatiky.

  1. Z konce černé čepičky odšroubujete nástavec a použijete ho k vyjmutí vložky z ventilu děravé pneumatiky.
  2. Přiloženou hadičku následovně připojíte jedním koncem k lahvi těsnící hmoty a druhým koncem k ventilu pneumatiky.
  3. Z lahve vymáčknete těsnící hmotu. Aplikace probíhá připojením hadičky na ventilek a až následným natlakováním pneumatiky. Je třeba, aby průpich byl v tu chvíli dole a sprej do něj stekl vlivem gravitace.
  4. Přenosným kompresorem pneumatiku dohustíte na předepsanou hodnotu (hodnoty doporučené najdete nejčastěji na druhé straně víčka nádrže v přehledné tabulce).
  5. Hadičku vyjmete a zpátky našroubujte vložku ventilu. Celé to funguje tak, že lepidlo na bázi latexu tuhne při styku se vzduchem, takže zacelí díru a je možné dojet do cíle cesty.

Opravný sprej
Opravný sprej stojí pár stovek a jeho použití je snadné. Je nutné najít defekt, vyčistit jej a pokud se nenachází ve spodní části, tak s pneumatikou popojet, aby tomu tak bylo. Následně se uvolní ventilek a směs z plechovky se do kola vstříkne. Samozřejmě je nutné obsah nechat zaschnout několik minut. Po aplikaci se doporučuje s autem ujet pár desítek metrů a zkontrolovat, zda lepidlo dobře zaschlo a vzduch z pneumatiky neuniká.

Manuální set s knotem
Poslední možností je set pro nouzovou opravu malých děr . Pořizovací cena začíná na stokoruně. Jeho relativně nízká cena se ale vykompenzuje časem, kterým nad opravou strávíte. Navíc nikam nic nestříkáte, ale musíte lepící směs do defektu napěchovat přiloženými nástroji v kit setu. Jedná se o speciální jehlu a knot, kterým vyčistíte a následně zaplníte přímo díru v pneumatice. Při tomto použití musíte díru v běhounu prvně najít, jehlou vyčistit a následně knotem zacelit. Zároveň musíte dávat pozor, aby neuniklo velké množství vzduchu.

Na co dávat pozor?

Při defektu si vždy důkladně přečtěte návod na použití, který je nutné dodržet! Pokud si nebudete vědět rady, doporučujeme zavolat naši zákaznickou linku na čísle +420 777 290 154. My Vám po telefonu doporučíme nejlepší řešení. Samozřejmě můžete zavolat i na asistenční linku. Pokud ale využijete jejich služeb, je třeba počítat s většími finančními náklady.

Pozor! Zalepená pneumatika slouží jen na nouzové dojetí. Většina výrobců doporučuje vzdálenost jen do nejbližšího pneuservisu a to ještě omezenou rychlostí do 50 km/h. Defekty pneumatik patří do tzv. spotřebního materiálu. Náklady spojené s výměnou propíchnuté pneumatiky nejsou zahrnuty v ceně měsíčního operativní leasingu. Zákazník si je proto musí hradit na vlastní náklady.