Někdy se to tak prostě stane a je potřeba auto odtáhnout. Pokud se rozhodnete pro tažení za jiným autem, je třeba si dát pozor na několik věcí.

Podstatným předpokladem je, aby tažené auto bylo v pojízdném stavu. Tedy pokud například přestane fungovat převodovka, spojka a nebo dojde palivo. Každopádně ale musí brzdit, zatáčet a mít funkční elektroniku, bez ní je to nebezpečnější, jelikož řidiči za vámi nevidí například brzdová světla.

Pokud vás jako první napadne, že máte zapnout výstražné blinkry, tak to nedělejte. Je to totiž celkem častá chyba. Výstražné blinkry se použijí pro označení překážky, pokud auto stojí, ale pokud jede, je potřeba využívat klasické blinkry, aby ostatní účastníci provozu věděli, kam se chystáte jet. A to s výstražnými blinkry nejde. To, že vás někdo táhne a tak jedete pomalu, ostatní poznají i bez blinkrů, ale to, že se chystáte odbočit, to jim musíte dát vědět.

K tažení je možné využít buď tažné lano, nebo tyč. Tu v kufru vozí málokdo, má ale velkou výhodu v tom, že se o brzdění stará i vpředu jedoucí auto. Protože pokud taženému vozidlu nefunguje motor, tak nejde ani posilovač brzd a na brzdový pedál je potřeba opravdu hodně tlačit, což minimálně ze začátku může leckoho překvapit a nehoda může být na světě.

Pokud ale využíváte tu častější možnost, tedy lano, které se v pohodě vejde do kufru a můžete ho vozit stále s sebou, dávejte pozor právě při brzdění. Lano by se nemělo prověsit, jelikož pak hrozí, že se dostane pod auto a tam se o něco zachytí. A také se tím omezí cukání, které by mohlo lano poškodit. Existují i speciální pružná lana, která se využívají k vytažení například ze sněhu. Při tažení na těchto lanech je potřeba je nechat stále napnuté. Takové lano je obecně vhodnější pro záchranu někoho, kdo zapadl právě třeba ve sněhu, ale i písku či bahně. Díky jeho pružnosti je účinek mnohem vyšší.

No a když už jedete na laně – buďte opatrní. Brzdy ani řízení nefungují tak, jak jste zvyklí, jelikož nefungují posilovače (pokud tedy neběží motor). Pokud máte auto vybavené automatickou převodovkou, není tažení na laně úplně vyloučeno, je však omezeno rychlostí i vzdáleností, což najdete v manuálu k vozu. Je to z toho důvodu, že ačkoli i u automatu můžete zařadit režim N, tedy neutrál, převodovka se musí mazat a to se při vypnutém motoru neděje.

Obecně se tedy dá poradit, že pokud potřebujete nepojízdné auto dostat jen na vzdálenost několika ulic do nejbližšího servisu, případně čerpací stanici, můžete s klidem využít tažení na laně. Na větší vzdálenosti je ale vždy vhodnější klasický odtah.