Pojďme si toto fascinující a nadčasové BMW představit, jedná se totiž o takovou „malou“ sondu do budoucnosti, která nám ukazuje směr, kterým se budou elektromobily ubírat. Design tohoto elektrického mastodonta je naprosto jedinečný a poutá pozornost široko daleko. Přední části dominují zamračená laserová světla, vysoké ledvinky a mohutný nárazník.
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/11/DSC_0505-1-2-1.jpg)
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/11/DSC_0514-1-2-1.jpg)
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/11/DSC_0495-1-2-1.jpg)
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/11/DSC_0592-1-2-1.jpg)
Krásným detailem je prolis v kapotě, do kterého je zakomponován znak BMW. Přehlédnout nelze ani obří 22 palcové disky. Vůz je vyroben z vysokopevnostní oceli, hliníku, termoplastů a plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny.
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/11/DSC_0624-1-1.jpg)
Boční profil je charakteristický pro kategorii SUV. Mezi neobvyklé prvky se řadí zapuštěné kliky a C sloupek, který obsahuje černý panel s nápisem „iX“, označující název modelu. Celkově se dá říci, že je modro-černá kombinace velice vydařená. Tmavě lakované jsou části disků, okenní lišty, kliky, prahy a rovněž segmenty v předním i zadním nárazníku.
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/11/DSC_0618-1-1.jpg)
Jaké je iX uvnitř? Prémiové, moderní a minimalistické. Palubní desce dominuje nepravidelně tvarovaný volant a veliký displej, který obsahuje virtuální kokpit a klasickou obrazovku infotainmentu, kde se ovládá téměř vše. Obrazovka je dotyková, ale nechybí ani kruhový ovladač z křišťálového skla na středové konzoli, který celkovou manipulaci se systémem usnadňuje.
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/11/DSC_0523-1-1.jpg)
Vedle něj je mimo jiné i ovládání vzduchového podvozku, ovládání ruční brzdy, volič převodovky, kolečko hlasitosti zvuku a další tlačítka odkazující na hlavní ovládací funkce. Sedadla jsou pohodlná a celkově zde panuje příjemná atmosféra, kterou podporují i velice kvalitní materiály a špičkové zpracování. Rozhodně zaujme i kožená dveřní výplň, kde nalezneme elektrické ovládání sedadel, zamykání, tlačítko na otevírání dveří a plaketku vynikající audio soustavy harman/kardon.
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/11/DSC_0524-1-2-2.jpg)
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/11/DSC_0535-1-2-2.jpg)
Jak se s takto velikým SUV na baterky jezdí? Krásně. Jízda je tichá jak ve městě, tak na dálnici, kde si i v rychlostech kolem 140 km/h připadáte, jako byste jeli sotva 90 km/h. Je nutné počítat s tím, že vnější rozměry nejsou zrovna kompaktní, takže může být občas problémem parkování, ale to je asi jediné minus.
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/11/DSC_0546-1-1.jpg)
Vzduchový podvozek je naladěn velice komfortně, ale zároveň zvládá takto mohutné SUV poskládat do zatáček s naprostým klidem a ochotou. Jasně, nemůže se rovnat sportovním modelům od BMW, ale na poměry velkých SUV zatáčí překvapivě dobře. O pohon vozu se starají dva elektromotory, každý na jedné nápravě, jedná se tedy o čtyřkolku (xDrive40). Celkový systémový výkon činí 240 kW (326 koní) / 630 Nm, díky čemuž je celková dynamika výborná. Dojezd by měl v ideálních podmínkách a úsporném tempu dosahovat cca 400 km. Akcelerace na 100 km/h zabere jen 6,1 vteřin a odezva na pravý pedál rychlá, ale plynulá, díky čemuž s posádkou zbytečně „nehází“.
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/11/DSC_0490-1-1.jpg)
Co říct na závěr? Snad jen to, že ačkoliv jde o dost kontroverzní stroj rozdělující společnost na dva tábory, jedná se o fascinující dílo, které nám už dnes poodhaluje pohled na to, jak bude vypadat budoucnost elektrických aut. Nadčasovost je jedna z disciplín, ve které je BMW lídrem, stačí vzpomenout na model i3, který letos oslavil 10 let a stále vypadá jako nějaký koncept z budoucnosti.
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/11/DSC_0510-1-6-2.jpg)