Vnější design nezapře svůj původ. Je zde nespočet prvků odkazujících na klasického Mini Coopera. V tomto případě zde máme krásnou barvu British Racing Green. Design karoserie je robustní a skvěle také vypadá černě lakovaná střecha či veliká 19 palcová kola. Krásným detailem jsou například zadní světla, jejichž LED segmenty připomínají britskou vlajku.

Uvnitř je to snad ještě lepší, než zvenku. Po prvním pohledu do interiéru na mě dýchá opravdu příjemná atmosféra. Barevná kombinace perfektně ladí k zelenému laku zevnějšku. Sedadla jsou velice pohodlná a potěší i možnost prodloužení sedáku či elegantní prošívání. Palubní deska má tradiční tvar, volant padne skvěle do ruky a potěší i velmi dobrá prostornost. Kufr pojme slušných 450 litrů.

Jak se s ním jezdí? Příjemně. Podvozek je hezky stabilní, nikoliv ale nepohodlný. Řízení není přeposilované a celkovému jízdnímu komfortu přispívá ještě automatická převodovka. O pohon se stará benzínový motor o výkonu rovných 100 kW. Díky tomu zvládne akcelerovat z místa na 100 km/h za 9,7 vteřin. Poháněná je zde přední náprava, díky čemuž se ušetřila hmotnost, což se kladně podepsalo na jízdních vlastnostech a spotřebě.

Countryman je sympatické SUV, které není zbytečně velké, nabízí pořádnou dávku šarmu a navíc je proti klasickému Mini Cooperu praktické. Díky vyššímu podvozku je o poznání jednodušší i parkování k vyšším obrubníkům. Potěší i slušná dynamika a vyvážený podvozek či automatická převodovka.

Komu by však přišel Countryman přeci jen moc velký, tak máme v nabídce i elektrický Mini Cooper SE.