V dnešní době nabízí snad každá automobilka alespoň jedno SUV. Někdy dokonce několik SUV a crossovery ještě k tomu. Proč tomu tak je? A kam se poděly vozy s karoserií kombi?

Možná to vyznělo, že kombi zmizela. Tak to není, ale nabídka je dost omezená. Stačí se podívat na malá auta. V tomto segmentu najdeme jako kombi Fabii. A to je vlastně vše. Ale malých SUV, nebo jiným názvem crossoverů, máme plno. A je to z toho důvodu, že je lidé prostě chtějí. Občas si někdo myslí, že automobilky vyrábí SUV protože se tak rozhodly a lidem je pak nutí. Ve skutečnosti je to ale přesně naopak, automobilky jen vychází vstříc přáním zákazníků.

Lidé totiž chtějí velká auta. Nejen kvůli pocitu bezpečí, ale i kvůli vzhledu a tomu, jak takové auto působí. Pokud proti sobě totiž postavíte kombi a SUV ve stejné cenové hladině, SUV bude působit více majestátně.

Kombi je typ auta, které si člověk pořídí kvůli praktičnosti. A v té exceluje, zavazadelník nabízí často mnohem větší, než na první pohled ohromná SUV. Zároveň také nabídne menší spotřebu, jelikož je nižší a tak má lepší aerodynamiku.

SUV možná nejsou tak praktická, ale zase mají výhodu, že se ve většině případů nabízí s pohonem všech kol. To ve spojení s větší světlou výškou zaručuje lepší průjezdnost terénem. To je věc, kterou mnozí majitelé nikdy nevyužijí. Ale jak se říká, tak je lepší tu možnost mít a nevyužít, než ji nemít a potřebovat. S čím se setkáváme ale častěji, než s nějakým drsným terénem, to je sníh. Pokud patříte k milovníkům lyžování a zároveň nepatříte k milovníkům nasazování sněhových řetězů před každým větším kopcem, nějaké SUV s pohonem všech kol by mohlo být to pravé pro vás.

Vždy je to o prioritách. Pokud často jezdíte po dálnici, potřebujete přepravovat náklad, nebo rodinu se zavazadly, je pro vás kombi tím pravým společníkem. Pokud oceníte schopnosti v terénu, vyšší posez a chcete trochu vyčnívat z davu (i doslova), pak zase využijete SUV. A pokud se nemůžete rozhodnout a chcete něco mezi, existují i zvýšené kombíky. Není jich moc, ale ještě stále jich pár je.