Model i30 je obecně velice populární a není se čemu divit. Nabízí mnoho muziky za málo peněz. V provedení Fastback a výbavě N Line vypadá opravdu skvěle. Oproti klasické verzi má výrazně sportovnější design, ale i podvozek, řízení či řazení.

Interiéru dominují sportovní sedadla (řidičovo s možností prodloužení sedáku), sportovní volant prošívaný červenou nití a hliníkové pedály. Na první pohled je jasné, že toto není žádná tuctovka. Potěší také veliká dotyková obrazovka zábavního systému či automatická klimatizace.

Výhodou Fastbacku je, že se kufr otevírá včetně zadního skla, takže má větší otvor a pojme tak i větší předměty. Objem zavazadelníku však činí 450 litrů, což je oproti praktičtější variantě Kombi o 152 litrů méně. Bude tedy záležet, zda preferujete hezčí vzhled či lepší praktičnost.

Pod kapotou pracuje benzínový motor o výkonu 117 kW, který je doplněn mild-hybridní technologii, která snižuje spotřebu paliva, ale zároveň nemusíte řešit dobíjení, jako u elektrických aut. Do vozu se stále tankuje benzín a akumulátor se dobíjí brzděním.

Velikou pochvalu si zaslouží podvozek, který není nepohodlný, ale zároveň nabízí vynikající stabilitu. V kombinaci s kvalitními pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 se jedná o opravdu schopného společníka, který v zatáčkách drží jako přibitý. Líbí se mi také komunikativní řízení a přesná kulisa manuální šestistupňové převodovky. Je zde opravdu znatelný rozdíl mezi základní a touto N Line verzí.

i30 Fastback N Line je dravě vypadající auto, které perfektně kombinuje sportovní ambice s každodenní použitelností, rozumnou cenovkou a nízkou spotřebou. Ocení jej především někdo, kdo si užívá řízení jako takové a nepotřebuje za každou cenu co největší vnitřní prostor. Pakliže je pro vás prioritou co největší kufr, tak máme v nabídce totožný vůz, ale ve variantě Kombi, která pojme opravdu solidní porci nákladu ✌️