Design vozu je jednoduchý, ale nadčasový. V kombinaci s tímto černým lakem zaujme spíše konzervativnější jedince. Focus je tradiční vůz, který nemá zapotřebí strhávat na sebe veškerou pozornost svého okolí. Přední část má po modernizaci nové světlomety, masku a nárazník. Změny se odehrály také vzadu, kde jsou ztmavená světla a bystrému oku jistě neunikne ani nápis „hybrid“.

Uvnitř je to klasika, na kterou jsme u Fordu zvyklí. Dalo by se říct, že jde o interiér ze staré školy s vylepšeným moderním infotainmentem SYNC 4, který má velikou 13,2 palcovou obrazovku s vysokým rozlišením. Celý systém pracuje hbitě a proti předchůdci jde o opravdu veliký posun vpřed. Ačkoliv zde už není samostatný panel s kolečky, který byl vyčleněný pro ovládání klimatizace, tak je ovládání skrze dotykovou obrazovku snadné. Volant s klasickými tlačítky padne skvěle do ruky a dobře se čte i virtuální kokpit za ním.

Prostornost uvnitř je velice dobrá jak vpředu, tak vzadu. Bez problémů by se sem vešli čtyři vzrostlí cestující. K zahození není ani prostor v kufru, který pojme 608 litrů, což je mimochodem jen o 32 méně, než zvládá nová Octavia kombi.

Jak Focus jezdí? Skvěle, jako vždy. Ford je vyhlášený díky schopným podvozkům a zde se to opět potvrdilo. Zatáčí lehce a ochotně. Řízení je přesné a brzdy se hezky dávkují. Fakt, že řídíte hybrid téměř nepoznáte. Vůz se o vše stará sám, energii z brzdění ukládá a následně využívá pro rozjíždění z místa. Řidič nic nenabíjí, necítí žádné cukání a zkrátka si jen užívá příjemnou a úspornou jízdu.

Pod kapotou pracuje malý, ale výkonný motor. Jde o litrovou jednotku EcoBoost, která je spojena s automatickou převodovkou Powershift. Motor je tichý a projeví se až ve vyšších otáčkách. V těch nízkých se neprojevují žádné výrazné vibrace a potěší i výkon 114 kW. Celý vůz je poměrně lehký – 1387 kg a tak i tento menší motor rozpohybuje auto na 100 km/h za krásných 8,4 sekund. To je pouze o 0,1 vteřin pomalejší, než u nové Octavie s větším motorem 1,5 TSI. Kde však Ford Octavii poráží, je spotřeba. Zvládá totiž jezdit kolem 5 - 6 litrů, což je velice hezké.

Modernizovaný Ford Focus Kombi je ještě dotaženějším rodinným společníkem, než kdy býval. Díky novému informačnímu systému, který umí bezdrátové Car Play se s vozem žije o poznání příjemněji, než s předchůdcem. Potěší také skvělým podvozkem, velmi dobrou prostorností, nízkou spotřebou a slušnou dynamikou.