Na první pohled je jasné, že se nejedná o nic obyčejného či malého. X5 je opravdu velké auto, což potvrzuje i pohled do tabulky s vnějšími rozměry. Masivní přední ledvinky a LED světlomety dodávají vozu jedinečný výraz. Zadní části dominují vodorovně orientované svítilny a ve spodní části dvě koncovky výfuků, za kterými se opravdu nachází výfuky, takže žádné chromové rámečky jen „na oko“. Zajímavostí je rozdělené víko kufru na dvě části s tím, že ta spodní pak může posloužit při přestávce třeba jako lavice k sezení.

Interiér je jedním slovem luxusní. Kožená sedadla zaujmou na první pohled. Jsou elektrická, vyhřívaná a velice pohodlná. Zároveň mají dofukování bočnic, takže si můžete nastavit sedadlo přesně na svou postavu. Nechybí ani možnost prodloužení sedáku, což ocení především vyšší jedinci. Vůz se ovládá intuitivně a líbí se mi, že je dotykovou obrazovku možné ovládat i skrze kruhový ovladač u voliče automatické převodovky. Prostornost je velice dobrá.

Jízdnímu komfortu nelze nic vytknout. I veliké výmoly filtruje skvěle a do karoserie propouští jen minimum informací o tom, po jakých „krásných“ silnicích u nás jezdíme.

Pod kapotou pracuje šestiválec o výkonu 245 kW. V nízkých otáčkách je krásně tichý a kultivovaný, ale jakmile jej trochu dostanete do otáček, umí o sobě dát pořádně vědět. Z výfuků se tak line nádherná symfonie, která vám na počkání zvedne náladu. Pokud si však budete užívat tuto melodii moc často, negativně se to projeví na spotřebě paliva. Jakmile se ale začnete krotit, budete předvídat a zkrátka pojedete tak, abyste co nejméně brzdili a využívali veškerou energii, může X5 dlouhodobě jezdit za 9 litrů, což není vůbec špatné. Dost tomu pomáhá mild-hybridní technologie, která ukládá energii z brzdění a následně je využívána na pomoc při rozjezdech vozu apod.

BMW X5 xDrive40i je výjimečné SUV, které nabídne pořádnou dávku stylu a díky tomuto motoru i vynikající dynamiku s krásným zvukovým projevem. Skvěle se řídí, je pohodlné, prostorné a díky mild-hybridu úspornější, než kdy dříve.