Kodiaq je s námi od roku 2016. O pět let později prošel faceliftem, kdy byla přepracovaná příď i záď vozu. Drobné změny byly provedeny i uvnitř. Největším rozdílem je nový dvouramenný volant s tím, že je k dispozici i sportovní - tříramenný. Design je poměrně konzervativní a tím pádem je i velice nadčasový. Výbavový stupeň Sportline vzhled pozvedl na vyšší úroveň a spolu s vrcholnou verzí Laurin & Klement vypadá nejlépe.
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/06/0BVkA01Y.jpeg)
Uvnitř je to velice příjemné a prostorné. Přední sportovní sedadla poskytují opravdu slušné boční vedení, což oceníte především v zatáčkách. Zároveň jsou ale velice pohodlná, posed je vyšší a rozhled z vozu perfektní. Co se týče použitých materiálů, tak jsou o něco kvalitnější, než u jeho koncernových bratrů v podobě Tiguanu a Tarraca.
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/06/hEqd9MKU.jpeg)
Ovládání je opravdu jednoduché. Převládají zde klasická kolečka a tlačítka, vše je na logickém místě a infotainment je rovněž uživatelsky přívětivý. Vyzdvihnout musím sportovní sedadla, která poskytnou vynikající komfort, ale zároveň výrazné boční vedení, které tělo v zatáčkách hezky drží. Velikou pochvalu si rovněž zaslouží pořádná porce odkládacích prostorů. Jen před spolujezdcem se nachází klasický kastlík ve spodní části a druhý je hned nad ním. Dveřní kapsy bez problémů pojmou velikou PET lahev, ale největší plus je veliký kufr, který pojme 835 litrů.
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/06/cnNJcOkE.jpeg)
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/06/dVDGU43s.jpeg)
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/06/yA3qU1h_.jpeg)
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/06/tYZ-tHoU.jpeg)
O pohon vozu se stará osvědčený diesel 2.0 TDI s pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG. Dynamika je slušná a spotřeba zrovna tak. Není problém jezdit se spotřebou kolem 6 litrů, což je na veliké SUV s pohonem 4x4 velmi dobré. Potěší také veliká nádrž, dobré odhlučnění či pohodlný podvozek. Sportline jezdí na velikých kolech, které mají za následek lepší stabilitu, ale o chlup horší komfort, než u “obyčejných” verzí s menšími disky.
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/06/pWDYZ5tw.jpeg)
Závěrem se tedy dá říct, že Kodiaq je vynikající a prostorné SUV, které není v městském provozu přehnaně velké, ale zároveň je skvěle uspořádané uvnitř, takže nabídne velikou kabinu i nadstandardní zavazadlový prostor. Jednoduše se ovládá, má bohatou výbavu a nízkou spotřebu, zkrátka skvělý společník pro každý den.
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/06/8RFqL5jU.jpeg)
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/06/J4iwngFU.jpeg)
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/06/SO884wAI.jpeg)
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/06/9_kXNKhi.jpeg)