Analýza duisburského centra Ferdinanda Dudenhöffera ukazuje, že pokud by byl polovodičů dostatek, vyrobilo by se v letošním roce zhruba 80 milionů nových vozidel. Analytici také vyhodnotili, že druhá polovina roku bude horší.
"Termíny dodávek se protáhnou a výpadky výroby budou nastávat i v roce 2022."
Ferdinand Dudenhöffer
Také ze dvou automobilových gigantů, koncernů Stellantis a Daimler, zní, že aktuální nedostatek čipů pro výrobu aut se může táhnout až do příštího roku. Management automobilek totiž nevidí žádné znamení, že by se nějaké navýšení výroby u asijských zdrojů v blízké budoucnosti promítlo do dodávek na západ.
S nedostatkem čipů nadále bojuje i značka Škoda. Ve 30. týdnu zruší několik směn ve všech třech svých výrobních závodech kvůli globálnímu nedostatku čipů. Hromadná dovolená první dva týdny v srpnu není dotčena stejně jako náběh výroby po ní.
Někteří odborníci jdou ještě dál a tvrdí, že nedostatek polovodičů, které tvoří základ mikročipů, se bude projevovat až do začátku roku 2023. Pak ale nastane problém s bateriemi do elektromobilů. Přechodně totiž hrozí, že bude poptávka po lithium-iontových bateriích silnější než nabídka.
Vybrat auto na flexibilní operativní leasing