Snížení rychlosti prosadila starostka Anne Hidalgová. Důvodem má být více prostoru pro chodce, cyklisty, děti a starce. Třicítka bude platit v celé centrální Paříži kromě několika největších bulvárů včetně Champs-Elysées, části hlavních tahů na nábřeží Seiny a některých úseků v Boulogneském lesíku a městském okruhu. Nižší rychlost podle ní pomůže k tomu, aby auta méně zrychlovala a zpomalovala, doprava byla plynulejší a tišší.

Jakkoliv se zdá být snížení rychlosti radikální, plán starostky Hidalgové má většinou podporu. Vítají ho obyvatelé Paříže i známé osobnosti. Za snížení rychlosti se postavil i Jean Todt, předseda mezinárodní automobilové asociace FIA a bývalý šéf týmu Scuderia Ferrari. Podle něj totiž situace v pařížských ulicích připomíná spíš závodní tratě v 70. letech.

Podobnou strategii jako Paříž chce vyzkoušet i spolek sedmi německých měst. Většinou jde o větší německé metropole, největší z nich je Hannover, k plánu se možná přidá i bývalé západoněmecké hlavní město Bonn. Představitelé ale tvrdí, že cílem není omezení dopravy, ale lepší kvalita života ve městech.

Auta na flexibilní pronájem