Možná jste už v minulém roce zaslechli zprávu, že značky Peugeot, Opel, Citroen, Alfa Romeo, Fiat nebo Jepp budou intenzivně spolupracovat. Výsledkem je fúze italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) s francouzským konkurentem PSA. Spojením těchto silných hráčů vznikl čtvrtý největší výrobce aut na světě a bude používat názvem Stellantis. Název je odvozen z latinského slovesa stello, což znamená rozzářit hvězdami. Nové jméno se objeví na firemních budovách ve Francii, USA, Itálii i jinde ve světě. Název ale bude používat jen mateřská společnost, jména jednotlivých značek jako Jeep, Fiat a Peugeot a jejich loga se nezmění.
Nově vzniklá automobilka ujistila, že zachová všech dosavadních čtrnáct značek. Objevují se ale pochybnosti týkající se Evropy, kde se výrobní kapacity PSA a skupiny Fiat Chrysler výrazně překrývají. Obě firmy doufají, že díky spojení se jim podaří lépe se vyrovnat se slabší poptávkou a že budou moci sdílet náklady na výrobu ekologických vozidel, která musejí splňovat přísnější emisní standardy.
Fúzi v přepočtu za 823 miliard korun, před Vánoci schválila Evropská komise. Její souhlas byl podmíněn tím, že firmy dodrží slíbená opatření, která mají zabránit negativním dopadům spojení podniků na hospodářskou soutěž. Komise se na základě svého vyšetřování obávala, že fúze by mohla narušit hospodářskou soutěž na trzích s lehkými užitkovými vozy v devíti členských zemí Evropské unie, včetně České republiky a Slovenska.