Ačkoliv je design vždy velice individuální záležitostí, tak jsem se zatím nesetkal s nikým, komu by se Formentor nelíbil. Přední část působí agresivně, čemuž napomáhají zamračené světlomety a zkosená maska se “zubatou” texturou. Jelikož je Cupra poměrně novou záležitostí, tak poutá dost pozornosti a mnoho lidí stále nepoznává nové oranžové logo. Za volantem tak máte pocit, že řídíte něco speciálního. Zadní část se snižuje a zužuje, což vypadá rovněž velice dobře, ale je to trochu na úkor praktičnosti, která je o něco slabší, než třeba u modelu Ateca.
Jaký je “Formík” uvnitř? Dost podobný ostatním sourozencům z koncernu VW. Většina komponentů má původ v Seatu - sedadla, volant, infotainment, virtuální kokpit apod. Interiér působí velice moderně. Dotyková obrazovka je nakloněná k řidiči, což je fajn. Volant padne hezky do ruky a je příjemné, že zde jsou klasická tlačítka. O prostor vpředu není nouze, situace je o chlup horší vzadu, kde je to o něco stísněnější, ale i tak jsem se tam se svými 185 cm pohodlně usadil. Čtyři takové pasažéry Formentor pojme bez problému. Kufr pojme 450 litrů nákladu.
Jízda je pohodlná, svižná a se základním benzinovým motorem 1.5 TSI o výkonu 110 kW i úsporná. S trochou snahy se dá jezdit do 7 litrů na každých 100 km. Motor je kombinovaný s osvědčeným automatem DSG. Dynamika je sice fajn, ale o žádného trhače asfaltu také nejde. Pokud patříte k těm, kteří milují pocit, kdy vás vůz zarazí do sedačky, tak máme v nabídce Cupru Leon, která má 180 kW a to už je pořádný svistot.
Závěr? Cupra Formentor je pohodlné kompaktní SUV s fantastickým designem. Pod povrchem se skrývá koncernová technika, takže je jízda pohodlná, úsporná a celkově příjemná. Jde o výbornou volbu pro někoho, kdo se chce odlišit a mít v prvé řadě auto, které je krásné.