Superb třetí generace je klasikou, kterou vidíme na silnicích všude kolem. Většinou se však jedná o exempláře s nevýraznými barvami a naftovými motory. Náš červený kus s výkonným motorem je však jiný. Výbava Sportline dodává vozu sportovní nádech a vypadá zkrátka skvěle.

Uvnitř zaujmou sportovní sedačky se slušným bočním vedením a kontrastním prošíváním. Sedadla tak poskytnou skvělou oporu v zatáčkách, ale zároveň jsou velmi pohodlná, takže vás při delších cestách záda bolet nebudou. Sportovní tříramenný volant padne do ruky jako ulitý, ale největším trumfem je rozhodně prostor. Přední i zadní cestující mají prostoru požehnaně a situace není jiná ani v kufru, kam naložíte 660 litrů nákladu. Mezi další klady se řadí kvalitní materiály, bohatá výbava, výborná ergonomie a snadné ovládání vozu.

Kdo by čekal, že bude Superb Sportline nepohodlný, byl by na omylu. Ačkoliv je podvozek o chlup tužší, tak je stále naladěn pohodlně, takže se nemusíte bát, že by vás na rozbitých českých silnicích zbytečně natřásal. Zároveň je ale v zatáčkách stabilní a velmi dobře zatáčí.

Největší klenot je však pod kapotou. Dvoulitrový motor poskytuje 200 kW, což má za následek akceleraci z místa na 100 km/h za 5,7 vteřin. O řazení se starat nemusíte, vše zvládá automatická převodovka DSG. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, což už je pořádný svistot. Jedinou nevýhodou je, že má proti dieselovým motorům vyšší spotřebu, která se však při troše snahy dá držet okolo 8 - 9 litrů.

No a pokud preferujete spíše nízkou spotřebu před oslnivou dynamikou, tak máme v nabídce i slabší benzínové provedení (1.5 TSI 110 kW) či naftovovou verzi (2.0 TDI 110 kW, liftback), se kterými rozhodně nebudete brzdou provozu, ale zároveň jsou úspornější.

Superb Combi 2.0 TSI 200kW má rozdvojenou osobnost. Dokáže být totiž perfektním rodinným autem či stěhovákem, ale zároveň dokáže potrápit mnohé sportovněji zaměřené vozy a to nejenom na rovince.