Pneumatiky
Zkontrolujte hloubku dezénu. Ve většině zemí zákon zakazuje používání pneumatik, jejichž hloubka dezénu je menší než 1.6 mm. Tato hodnota je kritická. Odborníci tvrdí, že i při pneumatikách s hloubkou dezénu a drážkami o hodnotě 4 mm je riziko aquaplaningu poměrně vysoké.
Důležité je i správné nalakování. Zkontrolujte proto správný tlak v jednotlivých kolech a především se řiďte doporučením výrobce. To najdete zpravidla na samolepce umístěné na sloupku u dveří řidiče. Nezapomeňte zkontrolovat tlak i v náhradním kole. Až 70 % motoristů vyráží na cestu s podhuštěnými pneumatikami.

Kola
Utáhněte šrouby a matice. Pokud se například uvolní upevňovací prvky kola, kolo se může odpojit během jízdy. Potřebné je mít kola vyrovnaná a vyvážená. Zlepší se tím ovladatelnost auta a sníží se spotřeba paliva.

Technické kapaliny
Vysokou pozornost věnujte kapalinám respektive jejich hladině. Zkontrolujte motorový olej, brzdící a chladící kapalina a vodu do ostřikovačů, případně i kapalinu Ad blue. Podle potřeby je doplňte nebo vyměňte. Také si s sebou nezapomeňte vzít zásobu destilované vody, která se může hodit – ať už do ostřikovačů nebo především do chladiče. Když už v tom budete, zkontrolujte i náplň do klimatizace.

Brzdy
Kotouče a brzdové destičky zkontrolujte vizuálně a změřte jejich tloušťku. Součástky je třeba vyměnit, pokud je jejich tloušťka blízko minimální hodnotě uvedené v návodu na používání auta. Pokud jste brzdy déle než rok nekontrolovali, navštivte servis a nechte vše prověřit. Možná bude potřeba u starších aut odvzdušnit celou brzdovou soustavu a nebude od věci rovnou vyměnit brzdovou kapalinu za odolnější a hlavně čerstvou.

Lišty stěračů
Rovněž věnujte dostatek pozornosti stěračům. Pokud totiž gumy správně nepřiléhají, může být jízda se špinavým, zamlženým či kapkami posetým předním sklem nejen nepohodlná, ale i velmi nebezpečná.

Povinná výbava
Povinná výbava už není tak obsáhlá jako dřív. Technicky vzato nyní čítá pouze reflexní vestu, výstražný trojúhelník a autolékárničku. Mějte ale na paměti, že v každém státu se mohou požadavky na povinnou výbavu vozidla lišit. Někdy dokonce i celkem zásadně. Například v Polsku či na Slovensku totiž vyžadují, aby reflexní vestu měl k dispozici každý, kdo se v autě nachází. Ve Španělsku zase pro změnu musí mít řidič, který používá dioptrické brýle nebo kontaktní čočky, s sebou vždy jedny náhradní, ve Francii po vás budou vyžadovat alkoholtester.
Na cestách se Vám může hodit i základní servisní balíček. Ten obsahuje například náhradní žárovky, hever, šroubovák, kombinačky a pracovní rukavice. Jsou to možná zbytečnosti, ale všechno můžete například při výměně kola potřebovat.

Pojištění a asistence v zahraničí
Informujte se, jak dalece sahá vaše pojistné krytí, zejména co se týče asistence a hrazení nákladů v zahraničí. Nechte si přesně sepsat „návod“, jak postupovat v případě nehody nebo poruchy a pro jistotu si poznamenejte i důležitá telefonní čísla země, kterými budete projíždět.