Takzvaným inteligentní omezovač rychlosti ISA (Intelligent Speed Assist), kterým budou muset být vybavena všechna nová auta, není jen o možnosti nastavit si maximální rychlost. Jedná se o dohledový systém, který v budoucnu bude sám a aktivně omezovat rychlost na základě rozličných vstupních dat. Cílem je to, aby systém řidiči nikdy nedovolil povolenou rychlost překročit.

V první fázi by měl jít vypnout, následně už deaktivace možná nebude. EU výrobcům automobilů přímo doporučila, aby systém fungoval stejně jako u bezpečnostních pásů. Když řidič bude pokračovat v jízdě nad stanoveným limitem po více než několik sekund, systém bude vydávat zvukové a obrazové upozornění do chvíle, než se auto s rychlostí nedostane znovu pod stanovený limit.

Kromě tohoto prvku budou v nových autech povinné systémy detekce únavy řidiče, asistent pro udržování jízdního pruhu nebo parkovací kamery.

Ruku v ruce s tímto nařízením oznámil francouzský Renault, že omezí u svých modelů maximální rychlost na nejvýše 180 km/h. U některých aut bude dokonce ještě nižší. Omezená maximálně se bude týkat i modelů značky Dacie. Sportovní vozy Alpine budou pravděpodobně z této strategie vyjmuty. Šéf Renaultu zatím nespecifikoval, kdy by k tomuto kroku mělo dojít. Stejnou cestou se už předloni vydalo Volvo. Ve vozech švédské značky začal být elektronický omezovač rychlosti na 180 km/h instalován loni. I oni vysvětlují tento krok snahou o zvýšení bezpečnosti.