Populární sportovní varianta největší Škodovky padla za oběť emisním normám. Dvakrát přeplňovaný diesel 2.0 Bi-TDI s výkonem 240 koní totiž vypadl z nabídky pro všechny modely koncernu VW. Nejvýkonnější vznětový motor v historii značky Škoda bude muset být nahrazen. Čím? To se zatím neví.

Verze RS je jednou z vůbec nejúspěšnějších variant Kodiaqu. Přesto, že se jedná o nejdražší Škodovku, panuje s jejími prodeji v Mladé Boleslavi velká spokojenost. Potvrdit to můžeme i my z Driveta, protože statisticky patří Kodiaq RS k nejpoptávanějším vozům z nabídky. Velký zájem zákazníků věstí, že se největšího “eReSa” dočkáme i v příštích letech. Pravděpodobně ale půjde o kombinaci benzínového motoru s plug-in hybridním pohonem. Stejný systém používá i nová Octavia RS.

Současný nejvýkonnější Kodiaq nyní nemá adekvátní náhradu, a tak se může stát, že provedení RS vypadne z nabídky na delší dobu. Po tu budou k dispozici pouze nepřímí nástupci v podobě slabší benzinové či dieselové motorizace. Jasněji bude na sklonku letošního či počátku příštího roku, kdy má být facelift Škody Kodiaq představen oficiálně. Nová nabídka pohonných jednotek bude jasným vodítkem k tomu, zda návrat sportovního SUV máme očekávat či nikoliv.

V nabídce Driveto Klubu naštěstí ještě pár Kodiaqů RS máme, ale stejně jako v případě celosvětové nabídky říkáme: Poptávejte, protože nebudou!