Letošní rok je pro výrobce automobilů složitý. Horko těžko se vypořádávají s koronavirovou krizí a především mají plné ruce práce se splněním přísných emisních limitů. Některé automobilky už dokonce avizovaly, že raději v Evropě nebudou své vozy nabízet, než aby investovali miliardy do vývoje alternativních pohonů.

Platný plán zveřejněný v prosinci roku 2018 vyžaduje snížení průměrných emisí CO2 z nových vozů do roku 2030 o 37,5 procenta. Tato pravidla způsobují automobilkám nemalé problémy a navíc nad nimi visí hrozba pokuty v celkové výši 36 miliard Euro. Nově ale unikly návrhy dalšího zpřísnění emisních limitů, které má projednat Evropská komise. Z dokumentu, který citovala agentura Reuters vyplývá, že průměrné emise CO2 z nových automobilů měly být do roku 2030 o 50 procent nižší než v roce 2021. Z toho se automobilkám pořádně zamotala hlava, protože by se jednalo o radikální omezení.

Rychlá honba za nižšími emisemi navíc způsobuje podstatné zdražení automobilů. Cena nového auta roste každým rokem zhruba o tři až čtyři procenta. Trh očekává v budoucnosti dva protichůdné trendy. Jednoznačně budou zdražovat vozy s konvenčními pohony, právě z důvodu nutnosti plnění emisních limitů. Druhým trendem bude postupné snižování cen elektrifikovaných vozidel, jakmile se vyřeší aktuální nedostatek dostupných baterií.