Za rozhodnutím stojí přísné emisní limity, které stávající motory montované do Fabií nesplňují, a snaha snižovat výrobní náklady. Z dopisu, který rozeslal šéf automobilky zaměstnancům vyplývá, že škodováci nedokážou postavit kombíkovou Fabii tak, aby byl projekt rentabilní, pasoval do stále přísnějších emisních regulí a bylo to ekonomicky únosné.

„Extrémně přísná emisní norma EU7 nyní ještě dále dramaticky zrychluje transformační proces směrem k elektromobilitě. Potřebujeme proto nejen více elektromobilů, ale musíme se také rychleji, než se plánovalo, rozloučit s některými produkty se spalovacím motorem. V neposlední řadě proto, že dodržení této emisní normy je spjato s velmi vysokými náklady. Společně jsme se proto rozhodli, že budeme důsledně investovat do budoucnosti a že se včas rozloučíme s modely se spalovacím motorem, jako je Škoda Fabia Combi,“
Thomas Schäfer

Škoda Fabia je poslední malý kombík na evropském trhu. Tradiční kombi konkurenty segmentu B jako Peugeot 207, Renault Clio či Seat Ibiza totiž už delší dobu nekoupíte. Nahradily je populární malé crossovery. Možná právě proto byla prodloužená Fabia tak populární a v současné generaci se jí prodává víc než hatchbacků.

Udělat ze základního modelu verzi kombi ale už dávno není jen o protažení karoserie. Náklady jsou daleko vyšší a problém je i v to, že v rámci koncernu neexistuje žádné další vozidlo na platformě MQB A0 s tak dlouhým zadním převisem, který by měla Fabia Combi. To by vývojové náklady neúměrně zvýšilo. Extrémně drahá by byla především úprava auta pro splnění ekonorem. Emisní matematika totiž kromě absolutní hladiny CO2 počítá také s hmotností vozu. I nárůst o pár desítek kilogramů by byl pro emisní bilanci značky neúnosný, protože do evropské kasy by musela odvádět pokuty za nadměrné CO2.

Fabia Combi na flexibilní pronájem