Svaz dovozců automobilů vyzval vládu, aby podpořila soukromý nákup elektromobilů a aut na vodík 200 000 korunami a plug-in hybridy s emisemi do 50 gramů CO2 na kilometr 100 000 Kč. Zároveň by se mělo snížit nepeněžní plnění zohledněné v daňovém základu pro uživatele služebního vozidla i k soukromým účelům z jednoho na 0,5 procenta měsíčně, aby se srovnaly podmínky s vozy se spalovacími motory a firmy tak byly motivovány k pořízení ekologických vozidel. Podpora má být dva roky.

Návrh, který svaz poslal vládě nelimituje podporu cenou vozu. To je podle zástupců automobilek spravedlivé pro všechny uživatele a tímto principem zvýhodňuje cenově dostupnější modely. Podle SDA si alespoň částečnou kompenzaci zaslouží všichni uživatelé, kteří jsou v současné fázi rozvoje elektromobility ochotni na ekologický vůz vynaložit více svých peněz a přispět tak ke snížení emisí v dopravě.

"Česká republika patří stářím vozového parku přes 15 let mezi poslední státy v Evropě, lépe jsou na tom i všechny okolní země. To se odráží také v nízké bezpečnosti, vysoké spotřebě paliva a vysokých emisích u nás provozovaných vozidel."
Tajemník svazu Josef Pokorný

Odbyt zejména ekologických vozů je v ČR hluboko pod unijním průměrem. Zatímco registrace elektrifikovaných vozů, tedy elektromobilů a dobíjecích hybridů, dosáhl loni v EU 11,4 procenta, Česká republika zaznamenala jen 2,6 procenta a obsadila tak poslední příčky.

Důvodem pro podporu elektrického pohonu je podle Pokorného jasně stanovený kurz Evropské komise, pokud se jedná o další vývoj emisních limitů pro osobní a lehká užitková vozidla. To se týká i obnovy státních flotil. Podle legislativy platné pro ČR musí do čtyř let státní nákupy vozidel tvořit z jedné třetiny právě vozy na elektřinu nebo vodík.