Nejde o první zastavení výroby. Naposledy stály výrobní linky v týdnu od 27. září. Výroba se kvůli pandemii koronaviru zastavila také loni, zaměstnanci byli doma od 18. března do 27. dubna. Za vším stojí nedostatek polovodičů kvůli pandemii koronaviru.
„Následky tvrdě zasáhly celý automobilový průmysl, některé konkurenční značky své závody již kompletně uzavřely do konce roku 2021. Této globální krizi se nedokáže vyhnout ani společnost Škoda Auto. Také my budeme muset výrobu výhledově od 42. kalendářního týdne do konce roku výrazně omezit, případně úplně zastavit."
Tomáš Kotera, vedoucí komunikace Škoda Auto
Automobilka se tak zaměří především na dokončování již rozpracovaných kusů, které jsou rozesety na odstavných plochách po celé republice. Počet takto nedokončených vozů se pohybuje mezi 30 a 50 tisíci.
Škodovka v tom ale není sama. Následky tvrdě zasáhly celý automobilový průmysl. Příkladem může být německý Opel, který také do konce roku přerušil výrobu ve svém závode v Eisenachu.