Digitální doba naplno pohltí značku Škoda. Mezinárodní prezentace u příležitosti uvedení nové designové studie Vision 7S odhalila, že budoucnost české značky bude čistě elektrická. Šéf automobilky Klaus Zellmer, označil současný přechod ze spalovacích na elektrické motory za největší proměnu auto průmyslu v posledních padesáti či více letech. Zatímco některé značky tápou a jiné se snaží tvářit, že se nic neděje, Škodovka reaguje celkovou proměnou. S tím souvisí i nové jednoduší logo ve výrazné zelené barvě. Proč se značka pro tak velkou proměnu rozhodla?

Je to kvůli přechodu k elektrickým a více digitalizovaným vozům, ale také kvůli snaze o větší odlišení od ostatních značek koncernu Volkswagen. Třetím důvodem je prý to, že si Škodovka uvědomuje, měnící se zájmy a potřeby zákazníků, takže se chce změnit spolu s nimi.

Přechod na elektromobilitu bude přesto pozvolný. Připravované nové generace modelů Superb a Kodiaq i na rok 2024 ohlášená modernizace Octavie budou stále spoléhat na spalovací motory. S výhledem na rok 2030 chce Škodovka dosáhnout toho, že elektřinou poháněná auta budou činit více než 70 % jejích evropských prodejů.

Prvním novým elektromobilem bude nástupce Fabie. Nejmenší Škodovka, která už je ve vývoji, bude výhradně elektrická. Kdy se objeví na trhu? Bude to ještě chvilku trvat. Podle šéfa značky jsou největší výzvou náklady na bateriové elektromobily při výrobě malého auta velikosti Fabie. V současnosti je jen velmi těžké předvídat, zda čistě elektrický nástupce převezme jméno Fabia nebo automobilka vsadí na zcela nové označení.

Škoda Fabia na flexibilní operativní leasing