Americká automobilka Tesla se dlouhodobě chlubí nejpropracovanější úrovní asistenčních systémů, které pomáhají při řízení. Vývojáři tvrdí, že jejich autopilot je softwarově připraven převzít řízení zcela za řidiče. Podle vyjádření automobilky tomu brání jen složitá legislativa. Platí to nejenom ve Spojených státech, ale hlavně v Evropě. I proto se označení “autopilot” jeví jako zavádějící.

Německý soud nyní Tesle dokonce zakázal používat slovo autopilot. Za matoucí označil i propagaci systému na německých stránkách, kde jsou podle něj přehnané sliby o technologii autonomního řízení. Podle soudu nyní není vůbec možné, aby se po Německu pohybovali řidiči v autonomních vozech. Proto by Tesla neměla tvrdit, že je to možné je. Žalobu na americkou značku podala organizace, která se u našich západních sousedů stará o dohled nad férovou konkurencí.

Jedná se o první oficiální soudní zákaz, ale Tesla s pojmenováním svého asistenčnímu systému bojuje i v jiných zemích. Spor se vede hlavně o zavádějící obchodní označení, nikoliv o funkčnost tohoto systému. Je ale fakt, že pod pojmem autopilot si řada majitelů amerických elektromobilů může představit systém, který dokáže zcela zabránit střetům a mohou se na něj příliš spoléhat.

Vizionář a zakladatel Tesly Elon Musk zákaz vůbec nekomentoval. Na svém twitterovém účtu ale paradoxně uvedl, že jeho značka je připravena do konce roku zprovoznit autonomní řízení páté úrovně. Tedy takové, kdy řidič do řízení již vůbec nezasahuje.