Zprávu o nové strategii evropského koncernu přinesl deník Financial Times. V rozhovoru s finančním ředitelem několikrát padlo, že cílem do konce desetiletí není růst, ale restrukturalizace a prodej jen takových modelů, které mají vysokou marži. Volkswagen by tak v příštích letech měl v Evropě zredukovat o 60 procent svůj sortiment benzinových a naftových vozů, který nyní tvoří minimálně sto modelů různých koncernových značek včetně Škody Auto.

Růst a objem výroby byl přitom dlouhá léta jezdím z hlavních cílů koncernu VW. Na nové strategii nic nezmění ani plánovaná expanze v oblasti elektromobility, protože společnost nebude vytvářet nové výrobní kapacity. Továrny po celém světě budou postupně modernizované na provozy, které budou schopny vyrábět elektromobily. Vedení koncernu si ale prý uvědomuje, že schopnost dostatečně vydělávat na elektromobile bude v následujících letech značně omezená. Marže elektromobilů stále nejsou tak vysoké jako za model se spalovacím motorem a vše komplikují i stoupající ceny surovin pro výrobu baterií.

Volkswagen na flexibilní operativní leasing z Driveta