Trh s novými vozy se v loňském roce propadl o téměř 19 procent. Je to všeobecně známý důsledek koronavirové krize. Při podrobnějším zkoumání, ale narazíme na kategorii vozů, které se dařilo pandemii navzdory. Vozy SUV totiž zaujaly první místo mezi prodanými auty v ČR. S podílem 35 procent předčily dosud nejoblíbenější hatchbacky. Třetí místo si drží vozy kombi se 17 procenty. Za poslední dekádu se tak v Česku podíl automobilů kategorie SUV ztrojnásobil.
Rostoucí trend si zachovávají benzínové motory, plug in hybridy a elektromobily, a to vše na úkor nafty. Snížená poptávka po vznětových motorech kopíruje menší nabídku. Například druhé nejprodávanější auto v ČR Škodu Fabii, již není možné pořídit s naftovým motorem. Automobilky jsou k omezení nabídky hnané emisními normami i restrikcemi ze stran evropských států, které chtějí vjezd dieselových vozů do velkých měst zpoplatnit nebo dokonce zakázat.
Zdá se, že současným ideálem na trhu nových i ojetých vozů je benzínové SUV. Nejčastěji si ho pořizují lidé po čtyřicítce. Menší modely aut do terénu stále více vyhledávají i ženy. Do jisté míry je to dáno i pocitem bezpečí díky vyšší světlé výšce, dobrým výhledem, pohodlným nastupování a vystupování či snadnější průchodností lehčím terénem. Nejvíce automobilů určených na silnici i do terénu je suverénně v Praze a středních Čechách, dále následují Jihomoravský a Moravskoslezský kraj. Naopak nejméně jich najdete v Karlovarském a Královehradeckém kraji.