Andrew Simms z NWI institutu si v rozhovoru pro BBC nebral servítky: „Jedna z největších manipulací reklamního byznysu přesvědčila městské rodiny, že je ,normální‘ jezdit na nákup ve dvou tunovém náklaďáku." V souladu s tím uvádí jeho studie jako jedno z doporučení zákaz reklamy na vozy třídy SUV.
Zástupci organizace totiž z popularity SUV a crossoverů neviní potřeby zákazníků, ale masivní celosvětovou reklamu od automobilek. Pochybnosti o důvěryhodnosti a smysluplnosti této studie ale na britských ostrovech vyvolávají vzrušivé debaty.
„Hovořit o zákazu reklamy na SUV je naivní přístup. Některá z nejčistších aut se nabízejí v podobě SUV, ale přesto jsou plně elektrická, jako například Jaguar I-Pace, Tesla Model X nebo Hyundai Kona.“
Edmund King z britské motoristické asociace
„Ne všechna SUV jsou velká. Malá SUV patří k nejpopulárnějším autům na trhu, protože nabízejí vysoký posez, praktičnost, bezpečnost a vzhled terénních aut, ale bez vysoké ceny, provozních nákladů či emisí,“ opravuje dále King přístup New Weather Institutu k vozům třídy SUV.