Český trh s novými vozy se letos proti loňskému roku snížil zhruba o dvacet procent. Lidé ale nákup nového auta stále plánují. Problém je, že tři čtvrtiny chtějí vůz do půl milionu, a takových je na trhu čím dál méně. Píše o tom server idnes.cz
Podle průzkumu společnosti EY neměla pandemie žádný vliv na to, zda si nový vůz pořídí, u 69 procent lidí. Pouze 14 procent respondentů uvedlo, že nákup vozu odloží, dokud koupě nebude nezbytně nutná. Zbytek jen snížil své nároky a tak plánuje nákup vozu levnějšího nebo z nižší kategorie.
„Téměř tři čtvrtiny českých zákazníků si nová auta vybírají podle ceny, přičemž lidé, u kterých primárně rozhoduje při nákupu cena, chtějí automobil do pěti set tisíc korun,“
Petr Knap, vedoucí partner pro automobilový sektor v regionu střední Evropy a Asie společnosti EY.
Nákup nového vozu bude pravděpodobně nad finanční možnosti podstatné části českých domácností. Při financování leasingem pak musí řidiči počítat mimo zaplacení akontace i s dlouhou dobou splácení a vysokou částkou za úroky. Splátka leasingu navíc neobsahuje pojištění nebo náklady na servis, takže provoz nového auta, kterému klesá zůstatková hodnota, bude dosahovat desítek tisíc korun ročně.
Tato situace nahrává flexibilnímu pronájmu vozů. Dle statistik totiž poptávka po dlouhodobém pronájmu vozů (8 procent) začíná dotahovat poptávku po finančním leasingu (9 procent) – platí pro nové i ojeté automobily. V případě pouze nových vozů poptávka po dlouhodobém pronájmu (13 procent) už poptávku po finančním leasingu (11 procent) překonala.
Driveto flexibilní pronájem přímo vylepšuje nedostatky operativních leasingů. Zákazníci mají všechny podstatné náklady spojené s vozem vždy dokonale pod kontrolou. Součástí měsíční splátky je dálniční známka, pojištění, ručení, pneumatiky včetně přezutí i uskladnění a garanční servis. S flexibilním pronájmem můžete auto navíc kdykoliv bezplatně vyměnit nebo vrátit, na což u operativního leasingu rovnou zapomeňte.