Původně požadované hodnoty z připravované emisní normy Euro 7 by totiž nebylo možné splnit jinak než elektromobilem. Evropská komise nakonec nebude požadovat tak dramatické snížení emisních limitů. Normy pro osobní a dodávkové automobily by měly zůstat na stejné úrovni, jaká platí nyní. Za změnu může současná ekonomická situace, vysoká inflace a drahé energie. Už to totiž dělá automobilkám znatelné potíže. Pravdou také je, že automobilový průmysl proti novým pravidlům Euro 7 dlouhodobě bojuje a tak za zjemnění připravovaných norem může i úspěšný lobbing. Naději to přináší pro některé modely (zejména malých městských aut), které se měly stát obětí elektromobility z důvodu nedostatku financí na jejich vývoj. To zastavilo i Škodu Fabia Combi.

Novinkou normy Euro 7 ale bude limit pro jemné pevné částice z otěru brzdových destiček nebo pneumatik. Tyto drobné pevné částice jsou svou chemickou i fyzikální povahou škodlivé lidskému zdraví, a mají negativní dopad na životní prostředí. Připravovaná norma tak nastaví emisní limity pro pneumatiky a brzdy, což se týká všech vozů – dieselů, benzíňáků, plug-in hybridů i ryzích elektromobilů. Zatím ale není úplně zřejmé, jakým způsobem by se norma Euro 7 měla vůči tomuto jevu vymezit. Dá se očekávat požadavek na zlepšení vlastností pneumatik, zvýšení jejich odolnosti a otěruvzdornosti.

Nově nastavená pravidla přinesou i příležitosti pro inovativní řešení nejrůznějších integrovaných filtrů a přídavných vysavačů lapajících uniklý prach. Už v roce 2014 si francouzská firma Tallanto patentovala vysavač, který z každého kola při brzdění odsává uvolněný prach. Ten se ukládá do zásobníků, které jednou za čas řidič vyčistí – nebo se o to postarají v servisu. Vysavače na částečky „ošoupávající“ se z pneumatik jsou stále ve fázi vývoje, reálného nasazení se zatím nedočkaly a tádná automobilka je do sériově vyráběného vozu zatím neintegrovala.