Pravdou je, že po čistém elektromobilu by sáhlo jen deset procent dotazovaných řidičů. Zbytek by volil hybridní nebo mildhybridní technologii. Ideální elektromobil by měl stát do 300 000 korun a měl by ujet nejméně 350 km. Životnost baterie pohánějící vůz by měla být podle domácích motoristů alespoň osm až deset let.

Z průzkumu mezi 800 českými motoristy by jen pouhých 9 procent uvažovalo o koupi elektrického SUV. Naopak 28 procent dotázaných by chtělo elektrický kombík, 24 procent hatchback a 15 procent liftback. Velikostně by auto mělo spadnout do tříd Octavie a Superbu. Takový požadavek se zásadně rozchází s nabídkou na trhu, protože automobilky chrlí ve většině elektrická SUV nebo malé městské vozy.

Jako Češi jsme překvapivě tolerantní k procesu dobíjení: 28 procentům dotázaných by nevadilo, kdyby se jejich auto na delších cestách muselo dobíjet půl hodiny. Dalších 18 procent by tolerovalo dvacet minut. Takřka polovina respondentů požaduje, aby ono půlhodinové dobíjení prodloužilo dojezd o více než 200 kilometrů.

Co lze vnímat jako oprávněnou obavu je strach z nedostatku dobíjecích stanic. Takto se vyjádřily zhruba dvě třetiny Čechů. Vláda chce v následujících letech výrazně posílit počty nabíjecích stanic. Proto od ledna letošního roku platí novela stavebního zákona, která by měla usnadnit výstavbu veřejných nabíjecích stanic vybavených běžným nabíjecím bodem. To jsou nabíječky pro připojení jednoho automobilu, do 22 kW. Běžně je při jakékoli výstavbě nutné požádat nejprve o územní rozhodnutí, poté o stavební povolení, případně za určitých podmínek obě tato řízení spojit do jednoho.