ProCeed je již třetí karosářskou verzí Kie Ceed. Verze GT v současné nabídce zaujímá místo nejvýkonnějšího kombíku. Rozměrově je o třicet centimetrů delší než pětidveřový Ceed a je dokonce nepatrně delší než kombi Ceed SW. Ze všech karosářských verzí je pak jednoznačně nejnižší. Kia ProCeed je samozřejmě postavená na základech kombi SW, ovšem nenechte se zmýlit, kromě kapoty a předních blatníků není žádný panel karoserie shodným s o něco praktičtějším provedením SW.

Protože z čelního pohledu je ProCeed velmi podobný běžným verzím (vyjma jinak tvarovaného nárazníku a červených detailů na spodním lízátku a masce chladiče), nejvíce vynikne zadní část. Ne nadarmo se ProCeedu přezdívá baby Panamera s odkazem na o dost dražší Porsche Panamera Sport Turismo. Krásným detailem jsou zadní LED světla natažená v tenké linii přes celou šíři víka kufru. Potěší i mohutné koncovky výfuku, které jsou na rozdíl od řady konkurentů reálné a umí vykouzlit velmi líbivý hluboký a bublavý zvuk. Tady žádné náhražky v podobě reproduktorů nečekejte.

Vůbec špatně si ProCeed nevede s velikostí zavazadlového prostoru, když dokáže nabídnout 594 litrů, což je o 199 litrů více prostoru než u hatchbacku a jen o 31 litrů méně než u kombi. Zadní sedák a opěradlo jsou sklopné v poměru 40:20:40

Popisovat interiér nemá cenu, je stejný jako v ostatních Ceedech. Nabízí ale nepatrně sportovnější atmosféru. V kabině je použito černé čalounění v kontrastu s červenou nití, na prazích dveří naleznete ozdobné kovové lišty a volant má zploštělý věnec ve spodní části. Podstatně lepší jsou sedačky s výrazným bočním vedením a v kombinaci kůže / alcantara. Výbava je tradičně bohatá: inteligentní parkovací asistent, ukazatel rychlostních limitů, hlídání slepého úhlu, virtuální kokpit, vyhřívané sedačky a samozřejmě parkovací kamery a infotainmentem s podporou Apple Car Play a Android Auto. Vozy z Driveta navíc disponují příplatkovým panoramatickým střešním oknem s LED osvětlením interiéru.

Šestnáctistovka pod kapotou je povedený motor. Vyniká tichým a kultivovaným chodem. Pokud šlápnete na plyn, umí však pořádně zabrat. Po nastartování si sportovně odfrkne a usadí se na volnoběžných otáčkách, které doplňuje decentní chraplání výfuku. Větších zvukových efektů lze dosáhnout stiskem tlačítka „Sport“ vedle řadící páky, kdy výfuk přidá na intenzitě brumlání. Sportování ale něco stojí , tak počítejte s průměrnou spotřebou okolo 8,5 l/100 km.

Kia ProCeed GT na flexibilní pronájem