Letošek přinesl na české dálnice přelomovou změnu v podobě elektronických dálničních známek, které nahradily dosavadní papírové kupony. Roční známky budou nově fungovat po dobu 365 dní bez ohledu na kalendářní rok, dosud platily vždy 14 měsíců od prosince předcházejícího roku do konce ledna roku příštího. Ceny známek se letos nezměnily, roční stojí 1500 korun, měsíční 440 korun a desetidenní 310 korun. Zůstává také zvýhodnění pro ekologická auta.

Stát spustil systém pro prodej nových dálničních známek edalnice.cz vloni 1. prosince. Zahájení prodeje provázely problémy, kdy systém krátce po svém spuštění přestal kvůli technické chybě fungovat. Zprovozněn byl ještě týž den odpoledne, výpadek systému však vyvolal vlnu kritiky politiků i odborníků.

Elektronická novinka zůstala podle ministerstva dopravy ve stínu současné epidemiologické krize, kampaní chce proto zvýšit informovanost motoristů o novém systému. Propagace by měla vyjít na 10 milionů korun. Televizní i rozhlasové spoty budou od poloviny ledna mířit na všechny řidiče, akcent bude kladen na motoristy starší 50 let. Další část je připravovaná jako inzerce v nejprodávanějších novinách a rovněž na internetu. K propagaci chce ministerstvo využívat i některé sociální sítě.

Podobné starosti už ale nemusíte vůbec řešit. Stávajícím zákazníkům Driveta elektronickou dálniční známku rádi na požádání zařídíme. Ti noví už jí mají automaticky zahrnutou v ceně měsíčního pronájmu.