Dle statistik analytické společnosti JATO Dynamics se v Evropě prodalo v září letošního roku 964 800 automobilů. V meziročním porovnání se prodej Modelu 3 zvýšil o 58 procent. Na prvenství stačilo prodat bezmála 25 000 kusů. Tesla se tak vyšplhala na vrchol žebříčku starého kontinentu jako první elektromobil v historii. Na druhém místě je francouzský Renault Clio se ztrátou zhruba 7 000 kusů. Dlouhodobý bestseller evropského trhu Volkswagen Golf se v září objevil až na čtvrtém místě navíc s meziročním propadem o skoro 40 procent.

Z bateriových elektromobilů se za Modelem 3 umístil Model Y také od Tesly a na třetím místě skončil hatchback ID.3 od Volkswagenu. Šokující výsledky ale pro řadu analytiků tak překvapivé nejsou. Září totiž bývá pro americkou automobilku tradičně silným měsícem na evropském trhu. Do statistik trhu ale čím dál více promlouvá také nestabilita výroby kvůli čipové krizi. Zatímco evropští výrobci omezují výrobu a dodací lhůty se prodlužují i na více než rok, Tesla dodává nová auta během 3 až 4 měsíců. Termíny dodání se navíc ještě zrychlí, až začne fungovat evropská továrna v Grünheide poblíž Berlína. Generální ředitel Elon Musk doufá, že gigafactory zahájí výrobu ještě letos.