Jen za letošní rok 2021 stoupla cena ojetin na českém trhu průměrně o 16 procent. Je to nejvyšší nárůst za posledních šest let. I když se zdražuje i na ostatních evropských trzích, v Česku je růst nejmarkantnější. Zároveň se vlivem pandemické situace a nedostatku čipů u nových aut snížil i počet inzerovaných ojetých vozů. Klesl na nejnižší číslo do roku 2016.

Stáří ojetin se zastavilo na bezmála deseti letech a průměrném počtu necelých 147 000 kilometrů. V okolních zemích se nabízejí starší i více ojeté automobily. I kvůli složité situaci na trhu zákazníci stále častěji volí cestu dlouhodobého pronájmu. Dočkat se zbrusu nového vozu se dnes rovná malému zázraku, protože původní dodací lhůty okolo jednoho roku se stále prodlužují. Nezmění to ani optimističtější prognózy analytiků s výhledem na rok 2022. Více než roční výpadek v dodávkách čipů budou automobilky dohánět několik let.

Flexibilní pronájem aut z Driveta ale i přes problémy na trhu nabízí nová i zánovní auta s dodáním průměrně do 9 dnů. Zákazníci navíc oceňují možnost vůz kdykoliv vyměnit nebo vrátit. Nestabilní ekonomické predikce totiž nenahrávají dlouhodobým závazkům. V nabídce flexibilního pronájmu dnes má Driveto 120 připravených vozů. Řidič si sice nemůže nakonfigurovat vlastní výbavu ani vybrat každou značku, ale k dispozici jsou menší sedany přes combi až po SUV včetně luxusních modelů s pořizovací cenou přes dva miliony. Nejlevnější auta jsou k mání od šesti tisíc korun bez daně měsíčně. Flexibilní pronájem je postaven právě na tom, že si zákazník může zvolit vůz takové kategorie, jakou zrovna potřebuje.