V nabídce máme standardně tři verze. První je základní s motorem 1,5 TSI a manuální převodovkou. Střed nabídky je mild-hybrid s automatem - 1,5 eTSI. Dnes jsem si pro vás ovšem připravil fotky a krátké povídání o výkonnější verzi s motorem 2,0 TSI o výkonu 180 kW.
Lidé v drtivé většinu chtějí auto, které je hezké, praktické, úsporné, ale zároveň jednoduché, aby jej dokázali snadno ovládat bez toho, aniž by se trápili s návodem k obsluze. Většinou tak volba padne na nějakou Škodovku či Volkswagen, které jsou u nás velmi rozšířené. To však může být pro někoho problém, protože zkrátka nechce auto, kterých cestou do práce potkáme desítky. Cupra tedy může být řešením. Náš Leon má přísný pohled, který tvoří LED světlomety. Skvěle působí také tmavě lakované prvky, originální logo a propojená zadní LED světla.
Sportovně střižený vzhled podtrhují 18 palcové disky, které mají tmavé loukotě se stříbrným zakončením. Vzhledem k tomu, že nejsou přehnaně velké, tak je jízda dostatečně komfortní. Podvozek je tedy naladěn tak akorát - vůz je jak pohodlný, tak stabilní a zvládá svižnější jízdu.
V tomto případě máme pod kapotou výkonný dvoulitr se stádem 245 koní. Síla je přenášena skrze automatickou převodovku na přední nápravu. Dynamika je vynikající. Slabším místem je pak spotřeba, která je proti menšímu mild-hybridnímu motoru vyšší. Pohybuje se okolo 8 litrů, pokud se hlídáte. Slabší motor 1,5 eTSI jezdí za 6 litrů, ale nenabízí takovou dynamiku. Výběr tedy závisí na vašich prioritách.
Cupra Leon Sportstourer je sportovně vypadající kombík, který se základními motory sportovní není, což je pro většinu zákazníků plus - je pohodlný a úsporný. Jde o neokoukaného sourozence Golfa a Octavie. Dynamika je dostatečná, což dokazuje akcelerace z místa na 100 km/h za necelých 9 sekund. Nouze není ani o prostor pro posádku či zavazadla. Silnější verze s motorem 2,0 TSI 180 kW je perfektní volbou, která se hodí spíše pro fajnšmekry, kteří si užívají, když vás auto zaboří do sedačky a spotřebu paliva tolik neřeší.