Využití městské hromadné dopravy k cestám do práce kleslo loni kvůli obavám z nákazy koronavirem celosvětově v průměru o 69 procent. Cesty v rámci volného času a za zábavou v MHD klesly o 61 procent a o 53 procent se snížilo využití autobusů, tramvají a metra pro cesty kvůli potřebám domácností nebo za příbuznými. Naopak u 78 procent lidí vzrostl zájem o jízdy autem.
V Praze loni individuální automobilová doprava podle údajů Technické správy komunikací předčila MHD. Zatímco před pandemií tvořily jízdy autem 29 procent všech jízd po městě, v polovině roku to bylo 41 procent, jízdy MHD naopak klesly ze 42 na 25 procent.
"Více než tři čtvrtiny lidí uvádí, že budou k cestování v postpandemickém světě používat raději svá auta, přičemž více než polovinu z nich tvoří mileniálové (52 procent)."
Průzkum poradenské firmy EY
Zájem mileniálů o individuální dopravu se sice zvýšil, ale stále platí, že jejich sentiment k autům je minimální stejně jako potřeba je vlastnit. Proto se tato skupina nejčastěji obrací na alternativní způsoby pořízení auta. Z toho jasně vede flexibilní pronájem, který uživateli dopřává mobilitu bez závazků a starostí.
V Drivetu jsme zaznamenali za březen o čtvrtinu vyšší poptávku a nárůst pokračoval i v dubnu a květnu. Celkem máme na silnicích už přes 1500 vozů na flexibilní pronájem.
"Paradoxně nejvyšší nárůst poptávky začal v dubnu, spolu s ukončením nouzového stavu a následným rozvolněním pohybu mezi okresy. Sledujeme také proměnu zákaznického chování u potřeby nechat si vůz přistavit k domu či bytu. Zatímco dříve lidé preferovali osobní vyzvednutí na naší pobočce, nyní i přes mírné zpoplatnění často upřednostňují dodání auta."
Ředitel Driveto Adam Szabó.