Je úžasné sledovat, jak se stále zlepšuje bezpečnost aut. Některé automobilky si dokonce daly za cíl, že od určitého roku v jejich autech už nikdo nezemře.

Není to tak dávno, co jsme se radovali, že do aut přišlo ABS. Systém, který zajistí, že auto zabrzdí i na kluzkém povrchu a je stále alespoň trochu ovladatelné. Rozhodně více, než kdyby jelo se zablokovanými koly přímo vpřed.

Stabilizační systémy, ty některá auta neměla vůbec, některá za příplatek, který byl ale vysoký a ve standardní výbavě byly až u drahých vozů. Takový systém analyzuje kam chcete zatočit a pokud to auto neplní, například dostane smyk, snaží se auto dostat zpátky do správného směru tím, že přibrzdí některé z kol.

A pak samozřejmě airbagy. Dříve jeden jen pro řidiče, dále i pro spolujezdce, pak boční v opěradlech předních sedadel, až jsme se dostali do fáze, kdy airbagy mohou být vlastně úplně všude okolo nás.

Některé systémy však dříve ani nebyly, jelikož na ně nebyly vhodné technologie, případně nebyly tak pokročilé, jako dnes. Například systém nouzového brzdění, který dokáže do určité rychlosti auto sám zastavit před překážkou a zabránit tak nehodě, ve vyšší rychlosti minimalizuje následky nehody. Nebo e-call, tedy nouzové volání, které vám automaticky zavolá pomoc. To je nesmírně praktické, pokud se například v noci nabouráte na nějaké opuštěné silnici a než by kolem jel někdo, kdo si vás mohl všimnou, už by mohlo být pozdě.

A nebo třeba systém pro udržení vozidla v jízdním pruhu. Ten může být sice nepraktický, pokud se jedete zábavně projet po okresce, tam ho ale můžete vypnout. Až ale pojedete na dovolenou, budete za sebou mít plno kilometrů, nejbližší odpočívadlo ještě daleko před vámi a vás přepadne mikrospánek, budete za něj nesmírně vděčni. Protože dokáže zabránit tomu, aby auto vyjelo ze silnice, což je na dlouhých cestách častá příčina, často i tragických, nehod.

V současné době mají auta ABS, stabilizační systém, velké množství airbagů. Dokonce i systém nouzového brzdění se dostává i do těch nejlevnějších modelů. Stejně jako e-call, který již v každém novém modelu musí být. Ale to není vše. Zatím se jednalo spíše o tu aktivní bezpečnost, ale i ta pasivní se posouvá rychle vpřed. Přichází nové materiály, nové možnosti spojů, lepší řešení deformačních zón.

Aktivní bezpečnost, tedy různé asistenty, se posunula za pár let nesmírně vpřed. Ruku v ruce s ní i pasivní bezpečnost, která vás ochrání, pokud ta aktivní nestačí.

Možná si řeknete, že to je super, že jsou nová auta bezpečná, ale kde na ně vzít. No a proto je tu Driveto Klub. Takové moderní a bezpečné auto si můžete pronajmout. A za pár let ho vyměnit zase za jiné nové auto, které bude zase o něco bezpečnější. Nové auto neznamená jen pohodlí a spolehlivost, ale i bezpečí. Bezpečí pro vás a vaši rodinu.