Design působí proti předchůdci mohutnějším a celkově modernějším dojmem. Přední přísný výraz formují LED světlomety a široká maska s chromovým dekorem. Pocit robustnosti navozují i vytažené blatníky. Zadní části dominují propojená světla s charakteristickým tvarem ve tvaru písmene C.
Interiér je jednoznačně oblast, která se změnila nejvíce. Za zmínku rozhodně stojí mimořádně pohodlná sedadla, která jsou v nejvyšší výbavě vyhřívaná, klimatizovaná a nabízí i masážní funkci, která je opravdu povedená. Potěší také kvalitní materiály, bohatá výbava, snadné ovládání a veliká obrazovka zábavního systému. Odkládacích prostorů je zde stále velké množství a celkově je vnitřní prostor na špičkové úrovni. Narostl i objem zavazadlového prostoru (+ 75 litrů) na aktuálních 910 litrů. To je mimochodem více, než nabízí největší SUV od Audi - model Q7.
Nový je i adaptivní podvozek, který poskytuje vozu ještě lepší komfort a jízdní vlastnosti. Nechybí zde ani volič jízdních režimů, který upravuje chování vozidla podle řidičových preferencí - například sportovní režim přitvrdí podvozek, více ztuha jde i řízení a zrychlí se odezva na plynový pedál. Nechybí ani individuální režim, kde si tyto věci můžete navolit dle vlastního uvážení.
Potěší i modernizovaný dieselový motor s automatickou převodovkou a pohonem všech kol, který je úspornější, než kdy dříve. Kombinovaná spotřeba se s trochou snahy dá držet kolem šesti litrů. Díky výkonu 142 kW je Kodiaq příjemným společníkem, se kterým rozhodně nebudete brzdou provozu. Motor je spojen s automatickou 7 stupňovou převodovkou DSG a poháněna jsou všechna čtyři kola, takže hravě zvládne i lehčí terén či zasněžené silnice.
Nový Kodiaq je oproti první generaci lepším vozem, který zaujme moderněji pojatým designem a to jak v exteriéru, tak v interiéru. Zároveň se ještě o chlup zvedla už tak vynikající praktičnost a zlepšení je znát i na jízdním komfortu. Už teď je jasné, že se stane oblíbencem mnoha lidí, kteří na jeho univerzálnost nedají dopustit.