Modelová řada Ceed tvoří v Evropě neuvěřitelných 28 % všech prodejů značky a stala se doslova fenoménem napříč celým segmentem. Současná třetí generace uvedená v roce 2018 už na trh přicházela jako auto, s nímž musí počítat i zavedená konkurence. Jihokorejská automobilka se proto snaží udržet svůj nejprodávanější model konkurenceschopný a uvedla na trh omlazenou verzi s viditelnými i skrytými vylepšeními.

Ceed po faceliftu má nově řešený nárazník, výraznější masku chladiče nebo přepracované světlomety. Nová maska se snaží především sjednotit vzhled s ostatními modely a to pomocí tzv. „tygřího nosu“, který se stal poznávacím znamením značky Kia. Inženýři věnovali zvláštní pozornost optickému rozlišení jednotlivých variant a jejich individuálnímu vzhledu. Uvnitř se ale nic zásadního nezměnilo, protože není důvod. Kia hovoří jen o novém voliči automatické převodovky. Digitální přístrojový štít s 12,3“ obrazovkou, stejně jako 10,25“ displej multimediálního systému Ceed nabídl už dříve. Úpravy se tak zaměřily na vylepšení multimédií nebo elektronických asistentů. Proto Ceedy nabízejí  bezdrátové propojení mobilu s Android Auto nebo Apple CarPlay, vylepšeno bylo též hlídání mrtvého úhlu nebo udržování v jízdním pruhu.

Proč je podle nás Ceed nejvšestrannějším rodinným autem? Možná proto, že nabízí hodně variant. Na jednom základě totiž připravila Kia standardní hatchback Ceed, kombi s velkým kufrem Ceed Sportswagon, crossover XCeed či sportovně naladěný elegantní shooting brake ProCeed. Na své si tak přijdou sportovně naladění řidiči, prakticky založené rodiny, styl preferující ženy či pragmatičtí zákazníci, kteří shánějí především slušně vybavené auto s vynikajícím poměrem cena vs. výkon.

Kia Ceed Sportswagon

Současný model je o 95 mm delší než jeho starší bratříček. Projevilo se to zejména na zavazadlovém prostoru. Tím totiž Ceed přeskočil většinu konkurentů a skoro se vyrovnal nedostižné Octavii. Kufr je velmi dlouhý – i bez sklopení sedadel pojme úctyhodných 625 litrů, navíc díky jeho nízké hraně se zavazadla dobře nakládají. Kia sází hlavně na délku, naopak hloubka je menší. Je to totiž tím, že do celkového objemu se počítá i prostor pod podlahou, který je prakticky rozdělen do několika přihrádek. Tam se dají umístit menší předměty, aby za jízdy „necestovaly“ po velkém kufru. Rozdíly mezi modely ve výbavě TOP, která máme v nabídce flexibilního operativního leasingu, jsou jen v příplatkové výbavě. Dražší kusy mají navíc bezklíčové startování a odemykání, větší 17 palcová kola a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Kia Ceed SW na flexibilní operativní leasing

ProCeed GT-line

Vedle konvenčních karoserií typu hatchback a kombi obohatila Kia nabídku i o netradiční provedení shooting brake, tedy křížence kombíku a kupé označovaného jako ProCeed. Ten se nabízí ve dvou verzích. Vrcholné GT a méně vybavené GT-line. Ta nemá například hlídání mrtvého úhlu či zadní parkovací kameru. Obejít se musíte i bez možnosti výběru jízdních režimů, adaptivního tempomatu a sportovních sedadel. Z exteriéru GT-line poznáte podle menších 17 palcový kol či dle absence výrazných červených doplňků. Podstatnou změnou je i slabší motor. Pod kapotou je nový benzínový čtyřválec 1,5 T-GDi, který ale produkuje slušný výkon 160 koní. GT-line také nemá výrazné koncovky výfuku a nedokáže tak vytvořit výrazný sportovní zvuk jako jeho dražší sourozenec Proceed GT. I tak ve výbavě nechybí podstatné prvky jako vyhřívání sedadel i volantu, automatické přepíná dálkových světel, otevírání kufru pomocí nohy, tempomat či navigace.  Pořizovací cena se přehoupne přes 760 000 korun.

Kia ProCeed GT-line na flexibilní operativní leasing

ProCeed GT

Tohle je ten nejlepší Ceed ze všech. Ostře laděné "GéTéčko" žene kupředu přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 204 koní a točivým momentem 265 N.m. Nejedná se sice o žádného trhače asfaltu, ale o plně vybavené mrštné rodinné kombi. Z nuly na 100 km/h to ale i tak dokáže vytáhnout za 7,5 sekundy. Motor ve spolupráci s automatickou převodovkou skvěle reaguje na sešlápnutí plynového pedálu, přičemž reakční dobu pak ještě zásadně zkrátí jízdní režim Sport. Vůbec největší dojem dokáže vykouzlit sportovní výfukový systém s aktivními klapkami. Při nastartování se ze dvou kulatých koncovek ozývá rošťácké bublání a práskání. Právě to odlišuje ProCeed GT od ostatních verzí. Vrchol nabídky poznáte i podle drobných detailů v exteriéru - velká 18 palcová kola, červené doplňky, nástavce prahů či sportovní alcantarové sedačky s výrazným bočním vedením. Ve výbavě můžete počítat s parkovací kamerou, 10 palcovou navigací, sound systemem JBL, vyhřívaným volantem nebo panoramatickou střechou. Pořizovací cena přehoupne 860 000.

Kia ProCeed GT na flexibilní operativní leasing

Kia XCeed

Nejmladší karosářskou variantou je XCeed - kříženec klasického hatchbacku a SUV modelů. Rozvor karoserie je sice totožný s běžným Ceedem, ale XCeed má delší převisy, takže celková délka auta narostla o 85 milimetrů. Delší kapota mírně pozměnila proporce kabiny a úplně jinak tvarované jsou třeba i zadní dveře nebo nárazníky. S modelem Ceed má společné jen přední dveře a zrcátka. Vše ostatní je nové, prakticky se tedy jedná o zbrusu nový vůz. .Zatímco klasický Ceed má minimální světlou výšku 140 mm, XCeed umí na 18 palcových kolech až 184 mm. Zvětšil se i kufr, který narostl o 31 litrů. Novinkou pod kapotou letošních vozů je zážehový čtyřválec s označením 1.5 T-GDI GPF ISG, který koncem roku 2020 nahradil v nabídce starší motorizaci 1.4 T-GDI. Kia se tak navzdory trendům vydala proti downsizingu, přesto s novým motorem nabídla ještě lepší parametry. A to nejen po stránce výkonu.