Tradice a věrnost hrají při výběru auta zásadní vliv. Podle nejnovějšího průzkumu ovlivňují volbu značky či modelu nejbližší rodinní příslušníci. Jejich rady a zkušenosti jsou pro mnoho zákazníků zcela zásadní.

Konkrétní automobilka se tak v rámci příbuzenských vztahů v podstatě dědí. Polovina českých řidičů totiž jezdí ve voze stejné značky, jako další členové jeho rodiny. Nemusí se jednat přímo o rodiče, ale i strýce, tety, sourozence, bratrance atd. Skupina mladých řidičů do 35 let je ale názorem a radou blízkých ovlivněna nejvíce. Přesněji řečeno až 62 procent z nich, jezdí stejným vozem jako někdo z rodiny. Stejnou značku automobilu jako rodiče má třetina mladých řidičů. Výběr prvního vozu, tak značně ovlivňuje vztah rodičů a dětí. U starších skupin zákazníků se následně snižuje podíl těch, kteří vlastní stejné auto jako rodiče. Je to logické, protože s věkem se mění i potřeby.

Zajímavé je, že zatímco procento stejných aut mezi rodiči a potomstvem je poměrně velké. Stejnou značku mezi partnery nebo manželi potvrdilo jenom 13 procent respondentů. Názor tatínka je tak evidentně silnější, než názor manžela.

Zhruba čtvrtina zákazníků volí značku automobilu dle tradice. Je to nejvýraznější faktor, který dokáže ovlivnit výběr vozu. Následuje výbava, velikost zavazadlového prostoru a překvapivě až u konce preferencí je motorizace.