Na první pohled je patrné, že se nejedná o malé auto. Na délku měří lehce přes 5 metrů a šířka bez zrcátek činí téměř dva metry. To je více, než má například Volkswagen Transporter/Multivan. Jízda po městě je tedy náročnější, ale rozhodně ne nepříjemná. Parkování usnadňují kamery, senzory a v neposlední řadě také parkovací asistent, který zvládne zaparkovat auto sám.
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/03/Q7-Audi.jpeg)
Hned u prvního otevření dveří je jasné, že se nejedná o něco obyčejného. Všude jsou kvalitní materiály a dílenskému zpracování není co vytknout. Sedí se příjemně vysoko, díky čemuž máte skvělý rozhled. Středovému panelu dominuje dvojice displejů, přičemž ten horní je hlavní, kde se ovládá navigace či radio a pod ním je panel pro ovládání klimatizace.
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/03/q7-sline-1.jpg)
Elektricky ovládaná sedadla poskytují skvělý komfort i na dlouhých cestách. Prostornost v kabině je rovněž na jedničku a potěší i největší kufr ve srovnání s konkurencí, který pojme 865 litrů nákladu.
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/03/Q7-interier.jpeg)
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/03/audi-q7-interier-driveto-1.jpg)
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/03/Q7-interier-driveto-1.jpg)
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/03/Audi-Q7-interier-1.jpg)
Jdeme na to, startuji a odpředu se rozezní mohutní šestiválcový motor s charakteristickým zvukovým projevem. Volič automatické převodovky připomíná páku z letadla. Podvozek je vzduchový s proměnlivou tuhostí tlumičů. Volím tedy režim Comfort a vyrážím. Nerovnosti žehlí jedna radost, takže si posádka téměř ani nevšimne, jak nekvalitní české silnice místy jsou. Pro dobrodruhy je tu i terénní režim, který zvedne auto o několik cm výš a díky propracovanému pohonu všech kol quattro můžete zdolávat i pořádné kopce.
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/03/Audi-Q7-sline-driveto.jpeg)
Pod kapotou pracuje třílitrový šestiválec s výkonem 210 kW a vysokým kroutícím momentem 600 Nm. To je zhruba 2x více, než najdete u běžné Škody Octavia. I přesto, že je Q7 o něco těžší, tak je stále výrazně rychlejší. Dynamika je velmi dobrá a kdo má rád pocit, když vás vůz zatlačí do sedadla, tak bude spokojen. Zrychlení z místa na 100 km/h zabere jen 6,3 vteřin a rozjede se až na 241 km/h. Spotřeba se dá držet pod 8 litry, což je na takový kolos skvělá hodnota. Díky veliké 85 litrové nádrži tak najedete bez problému přes 1000 km na jedno natankování.
![](https://blog.driveto.cz/content/images/2023/03/q7-kolo-sline-1.jpg)
Co říct na závěr? Snad jen to, že jde o opravdu vynikající SUV, které Audi za ty roky vyladilo k dokonalosti. Skvěle vypadá, je pohodlná, prémiová uvnitř, rychlá, schopná v terénu, úsporná a k tomu všemu nabízí největší zavazadelník v dané třídě.