Na první pohled je patrné, že se nejedná o malé auto. Na délku měří lehce přes 5 metrů a šířka bez zrcátek činí téměř dva metry. To je více, než má například Volkswagen Transporter/Multivan. Jízda po městě je tedy náročnější, ale rozhodně ne nepříjemná. Parkování usnadňují kamery, senzory a v neposlední řadě také parkovací asistent, který zvládne zaparkovat auto sám.
Hned u prvního otevření dveří je jasné, že se nejedná o něco obyčejného. Všude jsou kvalitní materiály a dílenskému zpracování není co vytknout. Sedí se příjemně vysoko, díky čemuž máte skvělý rozhled. Středovému panelu dominuje dvojice displejů, přičemž ten horní je hlavní, kde se ovládá navigace či radio a pod ním je panel pro ovládání klimatizace.
Elektricky ovládaná sedadla poskytují skvělý komfort i na dlouhých cestách. Prostornost v kabině je rovněž na jedničku a potěší i největší kufr ve srovnání s konkurencí, který pojme 865 litrů nákladu.
Jdeme na to, startuji a odpředu se rozezní mohutní šestiválcový motor s charakteristickým zvukovým projevem. Volič automatické převodovky připomíná páku z letadla. Podvozek je vzduchový s proměnlivou tuhostí tlumičů. Volím tedy režim Comfort a vyrážím. Nerovnosti žehlí jedna radost, takže si posádka téměř ani nevšimne, jak nekvalitní české silnice místy jsou. Pro dobrodruhy je tu i terénní režim, který zvedne auto o několik cm výš a díky propracovanému pohonu všech kol quattro můžete zdolávat i pořádné kopce.
Pod kapotou pracuje třílitrový šestiválec s výkonem 210 kW a vysokým kroutícím momentem 600 Nm. To je zhruba 2x více, než najdete u běžné Škody Octavia. I přesto, že je Q7 o něco těžší, tak je stále výrazně rychlejší. Dynamika je velmi dobrá a kdo má rád pocit, když vás vůz zatlačí do sedadla, tak bude spokojen. Zrychlení z místa na 100 km/h zabere jen 6,3 vteřin a rozjede se až na 241 km/h. Spotřeba se dá držet pod 8 litry, což je na takový kolos skvělá hodnota. Díky veliké 85 litrové nádrži tak najedete bez problému přes 1000 km na jedno natankování.
Co říct na závěr? Snad jen to, že jde o opravdu vynikající SUV, které Audi za ty roky vyladilo k dokonalosti. Skvěle vypadá, je pohodlná, prémiová uvnitř, rychlá, schopná v terénu, úsporná a k tomu všemu nabízí největší zavazadelník v dané třídě.