Enyaq zaujme na první pohled svým výrazným designem. Objevují se zde ostře řezané hrany a nechybí ani zamračené LED světlomety či svítící přední maska. Celkový sportovně střižený vzhled výbavy Sportline podtrhují veliká kola a černě lakované lišty kolem oken, zrcátka či orámování masky.
Interiér je hezky vzdušný a minimalistický. Na první pohled zaujme sportovní tříramenný volant a veliký infotainment, který nabízí hezkou grafiku a rychlé reakce. Intuitivnosti ovládání napomáhá lišta tlačítek pod výdechy klimatizace odkazující například na volič jízdních režimů, ovládání klimatizace či bezpečnostní asistenty. Pochvalu si také zaslouží komfortní sedadla a dutý středový tunel, který slouží jako další odkládací prostor, kterých je zde pořádná porce. Dostatek místa se nachází i pro zadní pasažéry či zavazadla.
Jízda s Enyaqem zaujme svou tichostí a pohotovou reakcí na plynový pedál, jak tomu u elektromobilů bývá zvykem. Dynamika je naprosto dostačující, což dokazuje i zrychlení z místa na 100 km/h za 6,7 vteřin. Podvozek nabízí velice dobré jízdní vlastnosti jak ve městě, tak na zakroucené okresce, kde vynikne nízké těžiště, které je dáno nízko uloženou baterií. Je zde znát vysoká tuhost karoserie, což v zatáčkách zamezuje kroucení se a zlepšuje tak celkovou stabilitu.
Baterie nabízí kapacitu 82 kWh (využitelná 77 kWh), což znamená, že zvládne ujet na jedno nabízí až 520 km dle metodiky WLTP. Tento dojezd se ovšem může lišit v závislosti na stylu jízdy, počasí a dalších podmínkách. Nabíjení na rychlé nabíjecí stanici zabere z 10 % na 80 % cca 28 minut. Wallbox (AC) s výkonem 11 kW zvládne nabít vůz z 0 % na 100 % za cca 7,5 hodiny. Tyto časy se však můžou lišit v závislosti na podmínkách.
Pojďme to tedy shrnout. Škoda Enyaq 85 Sportline je pohledný elektromobil, který je rovněž velmi praktický a hravě se do něj vejde celá rodina. K tomu všemu má slušný dojezd, hezkou výbavu, dobré jízdní vlastnosti a potěší také ticho či rychlá reakce na pravý pedál. Driveto doporučuje.