Tiguan se základním motorem tou nejlepší verzí?

Tiguan je postaven na modulární platformě MQB, kterou sdílí například se Škodou Kodiaq, jsou to tedy dvojčata s jinou tváří. Design je určen spíše pro konzervativnější zákazníky. Nedá se mu ovšem upřít jeho nadčasovost. Přední LED světlomety skvěle svítí a povedený je i jejich tvar včetně umístění do chromové masky. Při pohledu na bok auta je jasné, že se jedná o verzi Allspace s prodlouženým rozvorem, díky čemuž se výrazně zvětšil prostor uvnitř vozu.

Interiér má klasickou koncepci, díky které se velice snadno ovládá. Nové vozy sice vypadají moderněji, ale hůře se s nimi posléze pracuje. Co se výbavy týče, tak je zde vše, co běžný smrtelník v moderním autě potřebuje – automatická klimatizace, výhřev sedadel, elektrické víko kufru, adaptivní tempomat, veškeré bezpečnostní asistenty a také dotykový infotainment. Prostoru uvnitř je opravdu mnoho. Potěší posuvná druhá řada sedadel, díky které si můžete zvětšit zavazadlový prostor či prostor pro posádku. Zavazadlový prostor pojme až 760 litrů zavazadel.

Jak tento Tiguan jezdí? Velice hezky a pohodlně. Pod kapotou pracuje základní benzinový motor. Jde o čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 110 kW. Je kombinovaný s automatickou převodovkou DSG a poháněná je přední náprava. Proti nafťákům se čtyřkolkou má velkou výhodu. Motor je menší a lehčí, což se kladně podepisuje na jízdních vlastnostech – lépe zatáčí.

Úspora oproti naftovému ekvivalentu činí 156 kg. Další výhodou je nižší hluk, příznivější cenovka a fakt, že se v zimě dříve zahřívá, což ocení posádka, která nebude mrznout. Nevýhodou pak může být nepatrně vyšší spotřeba. Pakliže jezdíte ekonomicky, tak bude spotřeba paliva do 7 litrů. To je na takto velký vůz velice hezká hodnota. Rozdíly ve spotřebě mezi naftovými a benzínovými motory jsou v dnešní době výrazně menší. Naftový ekvivalent si při stejném jízdním stylu řekne cca o 1 litr méně. Tento motor je skvělý univerzál pro někoho, kdo nejezdí primárně po dálnici. Pakliže někdo najíždí denně stovky kilometrů, měl by volit naftovou motorizaci a ideálně ne SUV, ale třeba Passat, kterého máme v nabídce taktéž:

Verdikt? Volkswagen Tiguan Allspace Elegance s motorem 1,5 TSI DSG je vynikající volbou pro někoho, kdo ocení nadstandardní vnitřní prostor, snadné ovládání, solidní dynamiku, slušnou spotřebu a nenajíždí denně stovky kilometrů.

Proti dieselu s pohonem všech kol je lehčí, levnější a kultivovanější. Nevýhodou je pak horší trakce na sněhu a nepatrně vyšší spotřeba na dálnici, ale ruku na srdce – kolikrát ročně onen pohon všech kol reálně využijete? Většina lidí by tyto situace spočítala na prstech jedné ruky. Nízká hmotnost a lepší jízdní vlastnosti vám ovšem přijdou vhod při každé jízdě. Pokud ovšem patříte k těm, kteří naftovou čtyřkolku využijí, tak jich máme několik v nabídce také: