Škoda Octavia Combi – nejprodávanější auto v ČR po modernizaci
Z pohledu designu je zde přepracovaná přední část, kde jsou nové přední světlomety, které zasahují do nárazníku. Ten je spolu s maskou taktéž nový. Celkově tak Octavia působí svěžejším a sportovnějším dojmem. Za zmínku také stojí lehce přepracované koncové svítilny a zadní nárazník. Celkově je design povedený a Octavia si stále zachovává hezké proporce, dynamické křivky a nadčasový nádech.
Uvnitř je v této výbavě Exclusive Selection největší změnou větší displej o úhlopříčce 13 palců, který je proti předchůdci podstatně modernější a zlepšila se i rychlost odezvy a rozlišení. Zmizely rovněž veškeré chromové prvky a nový je i dekor, který zdobí palubní desku. Je zde stále dostatek prostoru a to jak v kabině, tak v kufru, který pojme 640 litrů zavazadel. Potěší také komfortní sedadla a celkově bohatá výbava.
Další změnou je také základní motorizace se 4 válci a větším objemem 1,5 TSI (85 kW), která vystřídala tříválec 1,0 TSI. Tento červený kus však pohání silnější verze 1,5 eTSI 110 kW s mild-hybridní technologií, která zde dost zásadně snižuje spotřebu paliva. Jakmile není sešlápnutý plynový pedál, tak se motor vypne a vůz i díky skvělé aerodynamice dlouho plachtí, přičemž na rovině téměř nezpomaluje. Ze začátku je to až nepřirozené a člověk tak musí hodně brzdit, ale stačí lépe předvídat, pouštět plyn dříve a vůz se odvděčí krásnou spotřebou, která se na okresních cestách dá držet pod 4,5 litry, ve městě a na dálnici si pak řekne o cca 5,5 litru na 100 km. To jsou mimochodem hodnoty podezřele blížící-se k dražší naftové motorizaci o stejném výkonu.
Modernizovaná Octavia Combi je auto, které si na nic nehraje, ale svou roli plní dokonale. Nabízí atraktivní design, nadstandardní prostornost a v tomto případě i velice úsporný motor se slušnou dynamikou. Pochvalu si zaslouží rovněž podvozek, který poskytuje perfektní balanc mezi jistotou v zatáčkách a komfortem na rozbitých silnicích. Jedná se o univerzální klasiku se skvělým poměrem cena / výkon.