Reklama na SUV prý škodí. Je stejně nebezpečná jako na cigarety.
Ve Velké Británii vznikla zajímavá ekologická skupina, která chce bojovat proti reklamě na vozy SUV. Zástupci dokonce chtějí dotlačit britskou vládu, aby takovou propagaci zcela zakázala. Stále vzrůstající obliba "eSUVéček" prý podle aktivistů může celosvětově za vyšší spotřebu paliva, vyšší emise a tím větší škodlivost pro ovzduší. Reklama by měla být regulována podobně jako ta na alkohol a cigarety.
“Spoty, které propagují nejvíce znečišťující SUV, nám vlastně prodávají špatné ovzduší a to musíme zastavit” tvrdí iniciátor skupiny Andrew Simms. Rád by zakázal takové reklamy, které propagují vozy s emisemi nad 160 gramů CO2 na ujetý kilometr nebo těmi, jež přesahují svou délkou 4,8 metru. Zákaz by tak dopadl třeba i na Škodu Superb, která měří 4869 mm. Zmizet by musely i billboardy na elektromobil Audi E-tron, jenž sice nevytváří žádné přímé emise, ale měří 4901 mm.
Fakt, že do kategorie zakázaných by padly i vozy elektrické prý ale nevadí. Iniciativě totiž nejde jen o emise, ale také o velikost. Zbytečně velká auta totiž zabírají moc místa ve městech a ubírají parkovací prostor.
Britští odborníci, ale nad takovou iniciativou kroutí hlavou. Podle asociace výrobců a prodejců jsou v současné době vyráběné automobily nejčistší za posledních 20 let a celosvětové emise z automobilového průmyslu spadly o 43 procent. Většího významu tak ekologická skupina zřejmě nezíská, protože vyčlenit z reklamy jen určitý druh vozů by podle ekonomů nepomohlo. O něco podobného se před nedávnem pokoušela i organizace Greenpeace, která zašla se svou prosbou ještě dál a chtěla zakázat reklamu na všechna auta bez výjimky.