Prémiové SUV na baterky - BMW iX3
iX3 je poměrně prostorné SUV, takže potěší i někoho, kdo využije veliký kufr a vzdušnou kabinu. Přední část je inspirovaná větším modelem X5. Mezi LED světlomety, které mimochodem úžasně svítí, se nachází veliké ledvinky, které se se značkou BMW pojí už dlouhá desetiletí. Oproti klasické verzi se spalovacím motorem však nejsou chromové, nýbrž černé a plné.
Uvnitř je to na první pohled luxusní. Sedadla jsou opravdu pohodlná a dokázal bych si v nich představit opravdu dlouhou cestu. Použité materiály jsou nadprůměrně kvalitní. Výbava je bohatá, takže zde nechybí navigace, panoramatická střecha, adaptivní tempomat, elektrická sedadla s pamětí a mnoho dalšího. Do kufru naložíte 510 litrů nákladu.
Jak jezdí? Skvěle. Díky elektromotoru je jízda neuvěřitelně tichá, což navozuje opravdu pohodovou atmosféru. Výbornému odhlučnění sekunduje pohodlně naladěný podvozek, který nerovnosti filtruje velmi dobře. Žádné bouchání či poskakování při přejezdu velkých výmolů se nekoná.
Elektromotor s výkonem 210 kW nemá s vozem žádnou námahu. I přesto, že není zrovna lehký s touto hmotou velmi dobře cvičí. Nejvíc si užívám okamžitou reakci na plynový pedál, díky které je provoz v hustém městském provozu výrazně snadnější, než s klasickým autem, kde se občas čeká i pár vteřin, než se vůz dá po sešlápnutí plynu do pohybu.
Zatím to zní až podezřele hezky. Má vůbec iX3 nějaké ale? Má - nemohu říci, že se jedná o zcela všestranné auto. Jde o vůz určený na kratší trasy, nikoliv na 800+ km dlouhou cestu k moři či na hory do Itálie. Sice to zvládne, ale budete muset cestou nabíjet a to může výrazně ovlivnit komfort cestování. Další věcí je, že pokud nemáte možnost nabíjet doma či v práci, tak se vám to nabíjení na veřejných nabíječkách může prodražit.
Jaký je tedy závěr? To auto je skvělé, pohodlné, hezké, luxusní a dobře vybavené, ale musíte se opravdu zamyslet, jak jej budete chtít využívat. Pokud denně najíždíte jen desítky kilometrů a nejdál jedete do Brna a zpět, je to v pohodě. Pakliže ale jezdíte dálky tempem kolem 130-160 km/h, nebude pro vás elektromobil to pravé. V nabídce máme plno naftových vozů, které tuto roli zvládnou na jedničku.